چاپ این صفحه

ازبکستان در سال 2017 بیش از یک میلیارد دلار محصولات نساجی به 50 کشورصادر کرد

تعداد بازدید : 678
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۹
واحدهای تولیدی صنایع سبک ازبکستان در سال 2017 میلادی یک میلیارد و 100 میلیون دلار محصولات نساجی به 50 کشور جهان صادر کردند.

در حال حاضر در ازبکستان نزدیک به هفت هزار واحد تولیدی صنایع سبک فعال است و این کشور از ظرفیت تولید 1.4 میلیون تن الیاف پنبه در سال برخوردار است که 60 درصد آن برای تامین تقاضای واحد های تولیدی نساجی استفاده می شود . 


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایرنا ،این گزارش افزود : اگر چه در اوایل سال جاری میلادی 293 واحد تولیدی محصولات نساجی را به خارج از کشور صادر می کردند ، تعداد این واحدها در پایان سال به 350 رسیده است . 


همچنین راه اندازی 64 خانه بازرگانی ازبکستان در کشورهای خارجی به افزایش صادرات این محصولات کمک کرده است . 


ازبکستان در سال جاری میلادی برای به روز رسانی تجهیزات فنی و تکنولوژی واحد های تولیدی صنایع سبک 34 طرح سرمایه گذاری اجرا و نیز و احدهای تولیدی جدید با مجموع ظرفیت صادرات 151.7 میلیون دلار را ایجاد کرده است . 


ازبکستان در زمان شوروی یکی از مناطق عمده از نظر پنبه کاری به شمار می رفت و پس از استقلال ملی این کشور همه ساله بیش از 3.5 میلیون تن پنبه خام جمع آوری می شود . در ده سال اخیر تقاضای بازار داخلی به الیاف پنبه از 15 درصد قبلی تا 50 درصد افزایش پیدا کرده است .


ازبکستان پنجمین صادر کننده پنبه در جهان است . جمعیت ازبکستان حدود 33 میلیون نفر است و تولید ناخالص داخلی این کشور حدود 223 میلیارد دلار در سال 2017 برآورد می شود .

چاپ این صفحه