چاپ این صفحه

در مجمع عمومی عادی جامعه متخصصین نساجی ایران اعلام شد: جامعه متخصصین را خانه خود بدانیم

تعداد بازدید : 1091
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۲/۱۰
مجمع عمومی عادی و انتخابات دوره ششم هیأت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران

به گزارش سرویس خبر و گزارش نساجی امروز، مجمع عمومی عادی جامعه متخصصین نساجی ایران و انتخابات دوره ششم هیأت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران با حضور متخصصین، صنعتگران و دانشگاهیان نساجی تحت نظارت نماینده وزارت کشور در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و طی آن، اعضای جامعه، هیأت مدیره دوره ششم را برای چهار سال آینده انتخاب کردند.

 

با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری  اسلامی ایران، مجمع جامعه متخصصین نساجی ایران به طور رسمی آغاز به کار کرد. مهندس بهرام حریری- دبیر جامعه- پس از خوشامدگویی به مدعوین، آقایان دکتر عباس آیت‌اللهی (به‌عنوان رئیس مجمع)، دکتر مسعود لطیفی (‌به‌عنوان نایب رئیس مجمع)، مهندس عباس یزدی‌پور (به‌عنوان منشی مجمع‌) و مهندس سیدشجاع‌الدین امامی رئوف (به‌عنوان ناظر مجمع) را به‌عنوان اعضای هیأت رئیسه مجمع به اعضا پیشنهاد داد که مورد تصویب اعضای حاضر در سالن قرار گرفت.

 

 


در ادامه مهندس حریری به ارائه گزارش عملکرد هیأت مدیره دوره پنجم پرداخت و گفت: هیأت مدیره دوره پنجم از ابتدای فعالیت خود (سال94‌)، کارگروه‌های مختلفی همچون «کارگروه ارتباط با صنعت»، «آموزش و پژوهش»، «روابط عمومی و خدمات رفاهی» ، « دبیرخانه» و «مالی» را تشکیل داد و هر کدام دبیران مختص خود را داشتند. 


وی تعداد اعضای پیوسته جامعه را 130 نفر و اعضای غیرپیوسته را 36 نفر اعلام کرد و افزود: در سومین سال فعالیت دوره پنجم، 12 جلسه هیأت مدیره و همچنین 10 جلسه هیأت رئیسه برگزار شد. 


فعالیت‌های آموزشی، گسترش ارتباطات، حضور نمایشگاهی، خدمات رفاهی، دبیرخانه‌ای و ... از مواردی بودند که مورد اشاره دبیر جامعه متخصصین نساجی قرار گرفت. 


به گفته مهندس حریری، در زمینه ارتباط با صنعت، تلاش کردیم با سازمان‌های تصمیم‌گیرنده نساجی مانند وزارت صنعت، اتاق بازرگانی، انجمن‌ها و تشکل‌های نساجی، ارتباطات موثر و مستمری برقرار نماییم و بتوانیم نقطه نظرات جامعه را در جلسات و گردهمایی‌های مختلف به اطلاع کلیه دست‌اندرکاران صنعت نساجی برسانیم.

 

مهندس حریری- دبیر جامعه

 

وی، ضمن اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد جامعه متخصصین نساجی با سایر انجمن‌های صنعت نساجی و پوشاک در راستای تحقق اهداف این تشکل تخصصی به بیان مواردی در زمینه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مانند برپایی کارگاه‌های آموزشی در نمایشگاه نساجی تهران و ... پرداخت و گفت: با کلیه اعضای جامعه به روش‌های مختلف مانند کانال تلگرام و وب‌سایت جامعه، ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی و امثالهم در ارتباط هستیم تا اخبار مربوط به فعالیت‌های جامعه را در اختیار آنان قرار دهیم.  


مهندسی حریری، جامعه متخصصین را به‌عنوان یکی از حامیان معنوی رویدادهای ملی و بین‌المللی مانند کنفرانس ملی مهندسی نساجی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های نساجی و پوشاک کشور، ایتمای 2019 بارسلونا و ... برشمرد و افزود: در حوزه خدمات رفاهی، بیش از 300 نفر از طرح بیمه تکمیلی جامعه متخصصین نساجی استفاده کرده‌اند. 


وی یادآور شد: از همان ابتدای فعالیت هیأت مدیره پنجم، مقرر شد تا مسئول دفتر جامعه، مهندس نساج باشد و خوشبختانه به این هدف دست یافتیم.


دبیر جامعه متخصصین نساجی، یکی از نقاط ضعف این دوره را عدم موفقیت در جذب دبیر حرفه‌ای جهت پیشبرد اهداف جامعه قلمداد کرد و گفت: تلاش خود را جهت استخدام دبیر حرفه‌ای به صورت تمام وقت به عمل آوردیم اما متأسفانه به موفقیت نرسیدیم و امیدواریم هیأت مدیره دور بعدی بتواند به این هدف جامه عمل بپوشاند.  


مهندس حریری به «عدم موفقیت در یافتن راهکار موثر جهت تصویب قانون نظام مهندسی نساجی»، «عدم توفیق در جلب حمایت مالی برای خرید دفتر جامعه متخصصین»، «عدم افزایش چشمگیر تعداد اعضا»، «عدم جذب مخاطب در تشکیل کارگروه‌های تخصصی علی‌رغم تبلیغات بسیار» نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این بخش‌ها توفیقی حاصل نشد. 


وی، نقاط قوت هیأت مدیره دوره پنجم را «ارتقای جایگاه جامعه در میان سایر نهادهای تصمیم‌گیر»، «حسن سابقه اعضای هیأت مدیره»، «استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای متخصصین نساجی»، «وجود نیروهای علاقه‌مند و دلسوز برای صنایع نساجی کشور» و «تجربه 15 سال تلاش و کوشش اعضای جامعه» برای حفظ و اعتلای این تشکل دانست. 

 


دبیر جامعه سپس به ارائه پیشنهاداتی برای اعضای هیأت مدیره دوره بعدی پرداخت که عبارت بودند از:


*تلاش جهت اعتلای اعتبار و جایگاه جامعه متخصصین و افزایش میزان اثرگذاری آن


*تداوم پیگیری تأسیس سازمان نظام مهندسی نساجی


*تلاش جهت افزایش خدمات رفاهی و آموزشی


*تلاش جهت برگزاری منظم مجامع و گردهمایی متخصصین نساجی


*تلاش جهت افزایش ارتباط دانشکده‌های نساجی با صنعت نساجی


*تلاش جهت جذب منابع مالی از طریق شناسایی و جذب حامیان مالی


*برنامه‌ریزی جهت خرید مکانی به‌عنوان دفتر جامعه


*تلاش جهت به‌کارگیری دبیر حرفه‌ای و تمام وقت و حرفه‌ای


*تلاش برای افزایش تعداد اعضا


*تلاش در جهت اخذ تخفیف از مجموعه‌های خدمات رفاهی


*برنامه‌ریزی تأسیس شعبات جدید جامعه در شهرستان‌ها


*تلاش جهت حفظ استقلال دفتر  جامعه


*برنامه‌ریزی برای همکاری مشترک با موسسات و مراکز آموزشی موجود که دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی در حوزه علوم مدیریتی برگزار می‌کنند.


وی در پایان اذعان داشت: موفقیت در گروی مشارکت است و امیدواریم بتوانیم گام‌های مثبت، موثر و مستمر در مسیر اعتلای جامعه متخصصین نساجی برداریم. 


پس از اتمام گزارش عملکرد هیأت مدیره، دکتر شاهین کاظمی- خزانه‌دار- گزارش مالی را به سمع و نظر مدعوین رساند، سپس ترازنامه، صورتحساب سود و زیان، حق عضویت (‌سالیانه صد هزار تومان) و روزنامه رسمی (اطلاعات) به تصویب رسید.


بخش بعدی مجمع جامعه به ارائه گزارش بازرس - مهندس سعید جلالی قدیری- اختصاص داشت. وی بیان داشت: گزارش سالیانه هیأت مدیره اعم از مالی و غیرمالی و گزارش عملکرد هیأت مدیره مورد تأیید است و تخلفی صورت نگرفته است؛البته عملکرد سال گذشته نسبت به سال‌های قبل ضعیف‌تر بوده است.


مهندس قدیری، ضمن سپاس از زحمات و تلاش‌های اعضای هیأت مدیره دوره پنجم جامعه خطاب به اعضای حاضر در مجمع عنوان داشت: فعالیت جامعه یک فعالیت داوطلبانه است و سودی به هیچ کسی نمی‌رسد اما از اعضا می‌خواهیم توجه بیشتری به جامعه نشان دهند و آن را خانه خود بدانند. مشارکت بیشتری داشته باشید زیرا موجب دلگرمی اعضای هیأت مدیره و هم‌چنین ارتقای جامعه خواهد شد. 


وی تصریح کرد: از نامزدهای عضویت در هیأت مدیره درخواست می‌کنم وقت لازم را برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه در جامعه متخصصین نساجی ایران مدنظر قرار دهند.   

            
در پایان نامزدهای عضویت در هیأت مدیره دوره ششم در فرصت کوتاه، ضمن معرفی بیشتر خود به بیان اهدافشان از حضور در هیأت مدیره پرداختند.


پس از معرفی نامزدها، اعضای حاضر در سالن ، آرای خود را در صندوق رأی ریختند و منتظر شمارش آرا توسط هیأت رئیسه مجمع ماندند که در نهایت آقایان و خانم‌ها به شرح زیر به‌عنوان اعضای ششمین دوره هیأت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران معرفی شدند ( به ترتیب کسب رأی) 


*اعضای اصلی:


1-مهندس میرمحمد تقی دانایی هوشیار- مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت نساجی حجاب شهرکرد


2-مهندس شهرام شاه بابایی- مدیرعامل شرکت شیمی فرآیند


3- مهندس علیرضا حائری- کارشناس و مشاور صنعت نساجی


4- مهندس سیما کاظمی بابادی- کارشناس ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت


5- مهندس خشایار فرزاد- مدیر پروژه کویر جین سمنان


6- مهندس سیدمحمد مقدسی- مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت بانو فرین آرا


 7- مهندس محمدکاظم عمید- دبیر گروه نساجی کلینیک صنعت و دانشگاه ( دانشگاه صنعتی امیرکبیر)


8- مهندس کامیار صفی نژاد- مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی هینزا شیمی


 9- مهندس غلامرضا سلامتی- مدیرعامل شرکت بوریا


*اعضای علی‌البدل:


 1-دکتر سیما حبیبی- عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام


 2-مهندس فیروزه بَدِر- مدیرداخلی شرکت ونوس شیشه


 3-دکتر مهدی صفی- رئیس پژوهشکده فیزیک رنگ پژوهشگاه رنگ


*بازرس اصلی : مهندس سعید جلال قدیری- دبیر اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران

 

گزارش تصویری

چاپ این صفحه