چاپ این صفحه

300 میلیارد ریال برای توسعه 2 کارخانه در خوی اختصاص یافت

تعداد بازدید : 925
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۵/۱۵
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوی گفت: 300 میلیارد ریال برای توسعه مرکز تولیدی و صنعتی نساجی و کارخانه قند خوی با هدف اشتغالزایی برای 960 نفراختصاص یافت.

عطا پاک مهر با اشاره به سیاست های دولت مبنی بر توسعه کارخانجات بزرگ موجود افزود: طرح توسعه و نوسازی کارخانجات نساجی خوی در سال 1395 و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسیده بود.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایرنا،  وی اضافه کرد: این طرح، با اعتبار 150 میلیارد ریال انجام گرفته است و در فاز اول توسعه آن برای 560 نفر ایجاد اشتغال می شود.


دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خوی به طرح توسعه کارخانه قند خوی هم اشاره کرد و ادامه داد: توسعه این کارخانه نیز در قالب طرح سرمایه در گردش و با اعتبار 150 میلیارد ریال برای تثبیت اشتغال 300 نفر کارگر آن به تصویب رسیده و در حال اجراست.


کارخانجات نساجی خوی در 100 هکتار، در سال 74 راه اندازی شده و حدود 80 درصد ظرفیت تولید واحد بافندگی این کارخانه به تولید پارچه‌های جین اختصاص داده شده است.


در این کارخانه به عنوان کارخانه مادر و بزرگترین مرکز تولید محصولات نساجی شمال غرب کشور روزانه افزون بر 32 هزار متر پارچه و 20 هزار متر نخ تولید می‌شود؛ این کارخانه 75 هزار مترمربع زیربنای سرپوشیده مفید برای تولید انواع محصولات نساجی دارد.

 

چاپ این صفحه