چاپ این صفحه

در مجمع عمومی فوق العاده و عادی انجمن طراحان لباس و پارچه ایران اعلام شد: حقِ طراحان، آینده روشن است

تعداد بازدید : 1728
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۴/۲۳
مجمع عمومی فوق العاده و عادی انجمن طراحان لباس و پارچه ایران

به گزارش سرویس خبر و گزارش نساجی امروز، مجمع عمومی فوق‌العاده و عادی انجمن طراحان لباس و پارچه ایران در خانه هنرمندان (‌سالن شهناز) با حضور فعالان عرصه مد و لباس برگزار شد. در این مراسم علاوه بر ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره، خزانه‌دار و بازرس انجمن، طرح اصلاحات اساسنامه، بررسی و تصویب اساسنامه نمونه وزارت کار و تطبیق اساسنامه انجمن با مقررات جدید، اعضای جدید هیئت مدیره و بازرسان از سوی اعضای حاضر مجمع انتخاب شدند.

 

مجمع انجمن طراحان لباس و پارچه ایران پس از حدود یک‌ ساعت تأخیر، کار خود را تحت نظارت نماینده وزارت کار با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و خوشامدگویی سومبات هاکوپیان- رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران- آغاز کرد. 


سپس هیئت رئیسه‌ای با حضور خانم‌ها صدیقه پاک‌بین (به‌عنوان رئیس مجمع)، بنفشه مقدم (‌به‌عنوان نایب رئیس مجمع) و نرگس فلاح نژاد (‌به‌عنوان منشی مجمع) تشکیل شد تا در مجمع فوق‌العاده انجمن پیشنهادات مربوط به تغییرات برخی از مواد اساسنامه با اعضای حاضر در مجمع در میان گذاشته شود. 


پاک‌‌بین - دبیر سابق انجمن طراحان لباس و پارچه ایران-  دستور جلسه مجمع فوق‌العاده انجمن را طرح اصلاحات اساسنامه، بررسی و تصویب اساسنامه نمونه وزارت کار و تطبیق اساسنامه انجمن با مقررات جدید بیان کرد و گفت: در مجمع عمومی عادی نیز پس از ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره، گزارش مالی خزانه‌دار و بازرس و تعیین روزنامه کثیرالانتشار؛ انتخابات اعضای جدید هیئت مدیره و بازرسان برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: مواردی در اساسنامه که تغییرات در آن ایجاد شده، عبارت است از محل انجمن که آدرس آن تهران، میدان هفت تیر، خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، نبش کوچه شیده، پلاک 1/105 ، طبقه اول می‌باشد. 


دومین تغییر، «ایجاد شورای مشورتی هیئت مدیره و دعوت از صاحبنظران شاخص در بخش‌های تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت انجمن در راستای دریافت پیشنهادات و راهکارهای مناسب برای توانمندسازی و ارتقا جایگاه طراحان و صنعت مد در کشور» است. طبق تبصره، اعضای این شورا می‌توانند از اساتید بنام دانشگاه، مدیران صنعتی، اعضای برجسته صنف پوشاک، طراحان و اندیشمندان صنعت مد‌، ایده‌پردازان و صاحبان اندیشه‌های اقتصادی و اجتماعی و باشند. 


پاک‌بین یادآور شد: تغییر بعدی مربوط به ماده 6 اساسنامه و منابع مالی انجمن است. ورودیه برای هر عضو مبلغ 30 هزار تومان است که فقط یک‌بار دریافت و مبلغ آن توسط مجمع عمومی عادی معین می‌شود. حق عضویت نیز به میزان صد هزار تومان در سال و مبلغ آن توسط مجمع عمومی عادی معین می‌شود. 


به گفته وی، چهارمین تغییر در زمینه حدود وظایف و اختیارات بازرسان انجمن است. طبق ماده 31 اساسنامه، بازرسان انجمن صنفی متشکل از دو نفر بازرس اصلی و یک‌نفر بازرس علی‌البدل با رأی مستقیم و مخفی اعضا از بین نامزدهای واجد شرایط عضو انجمن صورت می‌گیرد که طبق تغییر پیشنهادی، تعداد بازرسان اصلی از دو نفر به یک نفر کاهش یابد. 


در ادامه، موارد فوق و اساسنامه انجمن در 4 فصل و 40 ماده و 57 تبصره با اکثریت آرا به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن طراحان لباس و پارچه ایران رسید؛ سپس مجمع عمومی عادی انجمن با انتخاب لیلا نظری و محمد آزادی به‌عنوان ناظران مجمع شروع شد. 

سومبات هاکوپیان- رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران- ابراز داشت: طراحی در دنیای امروز صنعتی بزرگ و چکیده‌ای از اندیشه، خِرد و عقلانیت انسان است که جامعه بشری را به محلی امن، آرام و زیبا برای زیستن تبدیل می‌کند. 


به گفته وی، طراحان در واقع خلق‌کنندگان ایده و اندیشه هستند که برحسب مقتضیات زمان نگاه و تعلق خاطر زندگی آدمیان را با خلق زیبایی شناسی و فهم زیبایی، همراه و همنشین می‌سازد به همین دلیل باید طراحی را یک صنعت مولد دانست که تا امروز نیز این‌گونه بوده است مانند خون حیات را در پیکره صنایع متعدد فرهنگی به حرکت درآورده است.


هاکوپیان تصریح کرد: طراحان، جهان کوچک شده ما را پاس می‌دارند؛ آنها قدر زندگی را می‌دانند و برای قلب تپنده انسان‌ها ارزش و سهم بزرگ قائلند. 


به تعبیر رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران، این گمان که اگر طراحان نبودند و طراحی، جلوه حضور نداشت؛ گمان وحشتناکی است پس باید پاسدار حقانیت ذهن و شکوه اندیشه طراحان باشیم که طراحی را به بستری برای آرامش انسان امروز تبدیل کرده‌اند.


وی اضافه کرد: شاید صنعت پوشاک بیش از هر صنعت دیگر، جلوه حاکمیت طراحی و طراحان در امر زیبایی باشد. پوشاک در دنیای دیروز و امروز، دارای تشخص اجتماعی افراد بوده و هست و این حکمرانی بی‌چون و چرا بر تشخص آدمیان، به صنعت طراحی قداست بخشیده است. 


هاکوپیان گفت: صنعت طراحی، رمز حیات پرشور آدمی در لحظات جاری و امید به زندگی روشن برای فرداست. این جان مایه زندگی در لحظه‌های جاری و امید به لحظه‌های فردا، دغدغه ما در انجمن طراحان لباس و پارچه ایران شد و آرزوها و ایده‌های خود را به قبای علم آراسته کردیم.


رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران تأکید کرد: بر این باور بوده و هستیم که باید سهم بیشتری از جامعه انسانی را در اندیشه طراحی سهیم کرده و با بنایی کوچک در حوزه آموزش، این رویکرد را عمومی کردیم.


وی خطاب به حاضرین مجمع گفت: امروز با انجمنی روبرو هستید که لبریز از بوی زندگی و شوق جوانان برای زیباسازی زندگی است؛ با آغوش باز همواره پذیرای ایده‌ها و عقاید نوین بوده و هستیم البته در طی این مسیر تنها نیستیم و شما بزرگان ما را یاری کرده‌اید؛ این‌که بپرسید ما به‌عنوان گردانندگان انجمن طراحان چه کرده‌ایم؛ حق شماست اما این‌که از خود بپرسید ما برای انجمن چه کرده‌ایم در رشد و توسعه انجمن موثر است؛ حق طراحان، آینده روشن است که در انتظار شکوه و شکوهمندیِ صنعت طراحی نشسته است. 


هاکوپیان در پایان سخنرانی خود اذعان داشت: گرمای حضور شما با این نگاه می‌تواند نیروی ما را دو چندان کند؛ قلبمان را با شما قسمت می‌کنیم چون در انجمن طراحان لباس و پارچه ایران بیش از 3 سال است که انسان‌ها با دل و جان و احساس خود نقش‌های از زیبایی را ماندگار کرده‌اند و دل به فردای بهتر سپرده‌اند. 


پس از اتمام گزارش رئیس هیئت مدیره، گزارش مالی سال‌های 95 ،96 و چهار ماهه سال97 انجمن توسط دکتر فریناز فربد - خزانه‌‌ دار- و گزارش - ماندانا درخشان‌ فر - بازرس اصلی انجمن ارائه شد و مورد تأیید مجمع قرار گرفت. 


بخش بعدی مجمع به قدردانی و تجلیل از زحمات و تلاش‌های خانم پاک بین در رشد و اعتلای انجمن طراحان لباس و پارچه ایران اختصاص داشت که با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای به رسم یابود، انجام شد. سپس رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه به تعدادی از سوالات حاضران مجمع پاسخ داد و اعلام آمادگی نمود تا این تشکل با همراهی طراحان لباس و پارچه در استان‌های مختلف اقدام به استقرار دفتر جهت برگزاری دوره‌های‌ آموزشی و ... نماید.


در این مراسم همچنین از محمد‌یاسین یاری یکی از کم سن ‌ترین هنرجویان انجمن، بهاره غفار‌پور با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

 

روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌ها و دعوت‌نامه‌های انجمن از روزنامه جام جم به روزنامه کار و کارگر تغییر یافت. با معرفی نامزدهای عضویت در هیئت مدیره و انجام انتخابات هیئت مدیره و بازرسان،  مجمع عمومی عادی انجمن طراحان لباس و پارچه ایران به پایان رسید. 


* اعضای جدید هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران به ترتیب تعداد رأی کسب شده عبارتند از خانم‌ها و آقایان:


سومبات هاکوپیان 


مینو پدرام


غلامعلی بلوچ


امیر شاهین شریفی


سهراب رحیمی


مریم السادات خرمدره 


صادق خداپرست

 
اعضای علی‌البدل: زهرا سوری و فرشته کیاوش 


 بازرس اصلی: مسعود طالاری


 بازرس علی‌البدل : کتایون درودیان 

 

گزارش تصویری

چاپ این صفحه