چاپ این صفحه

پیشتازی یک شرکت دانش‌بنیان داخلی در طراحی و ساخت سیستم ژاکارد کامپیوتری

تعداد بازدید : 823
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۷/۱۸
یک شرکت دانش بنیان داخلی با هدف فعالیت در زمینه های مختلف مهندسی برق و کامپیوتر در سال 71 تاسیس شد.

 این شرکت طی تلاش چند ساله خود سعی بر ساخت سیستم های اتوماسیون صنعتی با کیفیت برتر با بهره گیری از فن آوری روز کامپیوتر و الکترونیک کرده است.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت عمده این شرکت دانش بنیان، طراحی و پیاده سازی سیستم های اتوماسیون صنعتی از جمله کنترل کوره های عملیاتی، سیستم کنترل دمای سالن های مرغداری، سیستم احضار پرستار تجهیزات بیمارستانی و بار کدینگ انبار قطعات و محصول است.


علیرضا مهران شریفی مدیر عامل شرکت نمادپردا، در خصوص فعالیت این شرکت، می گوید: این شرکت طراحی و ساخت سیستم ژاکارد کامپیوتری را در سال 75 آغاز کرد و پس از 3 سال فعالیت تحقیقاتی به عنوان اولین سازنده موفق این سیستم در ایران نخستین نمونه آن را در سال 78 نصب و راه اندازی کرد.

 

همچنین شرکت ما در سال 76 موفق به دریافت گواهی فعالیت صنعتی و جواز تاسیس واحد خدمات مهندسی از وزارت صنایع شد و با توجه به فعالیت اصلی این شرکت از آن تاریخ در زمینه نساجی، عضویت انجمن صنایع نساجی را دریافت کرد. شرکت دانش بنیان ما، پس از نصب و راه اندازی تعدادی سیستم ژاکارد کامپیوتری موفق به دریافت تاییدیه از شرکت های معتبر فرش ماشینی شده است.


یکی از محصولات تولیدی این شرکت که در صنعت نساجی کاربرد دارد، جعبه انتخاب سوزن سلونوئيدي است که این محصول قابلیت های مختلفی چون دريافت نقشه بافت توسط فايل هاي استاندارد، امكان بافت همزمان 3 نقشه متفاوت در عرض ماشين، امكان بافت همزمان چندين نقشه به صورت متوالي، عدم محدوديت براي بافت در بيش از 5 رنگ، امكان جابجايي رنگ در متن نقشه بدون نياز به جابجايي نخ رنگ در قفسه، هماهنگي سيستم با انواع ماشين ها با عرض و تراكم بافت مختلف و تعداد رنگ هاي متفاوت و غیره را دارد.

 

استفاده از این دستگاه باعث افزايش راندمان و بهره وري ماشين، صرفه جویی در زمان و هزينه هاي توليد، كاهش سرمايه مورد نياز محصولات و امكان بازاريابي گسترده تر، كاهش انبار محصول بر اساس توليد بر مبناي سفارش مشتري، امكان بافت فوري طرح هاي جديد و توليد در تيراژ پايين، امكان تهيه مجموعه كامل و متنوعي ار طرح هاي جديد و بازاريابي بر اساس نمونه و توليد بر اساس سنجش بازار شده است.


جعبه انتخاب سوزن پيزو سراميک محصول تولیدی دیگر این شرکت است که مزایای این دستگاه نیز شامل قابليت نصب روی انواع ژاکارد، سهولت بيشتر در نگهداری و تعمیرات و قابليت نصب و راه اندازی سريع می شود.

چاپ این صفحه