چاپ این صفحه

ممنوعیت واردات تجهیزات ورزشی، قاچاق آن را رونق می‌دهد

تعداد بازدید : 701
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۸/۱۴
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی : ممنوعیت واردات و ثبت سفارش البسه و تجهیزات ورزشی سبب کمبود این کالا در بازار خواهد شد که ادامه این رویه قاچاق را رونق می دهد.

مرتضی حق پرست با اشاره به اینکه هم اکنون بازار لوازم ورزشی در رکود است افزود: تولید داخل در زمینه تجهیزات ورزشی فقط در بخش پوشاک وجود دارد و مابقی این نوع کالا وارداتی است.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خبرگزاری صداوسیما،  وی واردات این کالا را در اولویت سوم دانست و ادامه داد: اگر مواد اولیه تولید فراهم شود می توان بخشی از نیاز داخل را تامین کرد اما این درحالی است که برای تهیه مواد اولیه نیز با مشکل مواجه هستیم.


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی با بیان اینکه 80 درصد نیاز کشور به تجهیزات ورزشی از واردات تامین می شود گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در شرایط فعلی واحدهای صنفی قادر به تامین نیاز بازار هستند اما در صورت افزایش تقاضا با کمبود مواجه خواهیم شد.


حق پرست با اشاره به فعالیت 1600 واحد صنفی در این بخش افزود: با توجه به دستورالعمل سال گذشته وزارت صمت درخصوص فراهم بودن امکان فعالیت برندهای خارجی در ایران به شرط اینکه 20 درصد از تولیدات را در کشور انجام دهند یکی از برندهای معروف تجهیزات ورزشی آماده سرمایه گذاری در داخل شد اما به دلیل همکاری نکردن دولت با آن ، همه قراردادهای انجام شده را فسخ کرده و از ایران خارج شد. وی گفت: دولت باید برای این بخش تصمیم مناسبی بگیرد.

چاپ این صفحه