چاپ این صفحه

حمایت تاجیکستان از صنایع نساجی و پوشاک

تعداد بازدید : 473
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۸/۲
تاجیکستان موفق شده است به خوبی از پس اجرای برنامه مرکز تجارت جهانی که با هدف توسعه صنایع نساجی و پوشاک و بهبود کیفیت زیرساخت های مدیریتی ارایه شده بود، برآید.

برای این کار یک چرخه تولید کامل شامل تولید مواد اولیه خام، ریسندگی، تولید پارچه، تولید فرش و لباس در نظر گرفته شده است. مهم ترین محصولات عبارتند از پارچه و لباس های تهیه شده از آن، شلوارهای جین، شلوارک، منسوجات، فرش و محصولات چرمی.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از نساجی امروز، تاجیکستان دارای یک زنجیره ارزش کامل است که از تولید مواد اولیه خام آغاز شده و به تولید محصولات تکمیل شده می رسد. این بخش دارای شرکت های مدرن برای دوخت پوشاک و کفش می باشد. دولت عقیده دارد صنایع نساجی و پوشاک در این کشور، یک صنعت ارجح است. قرار است با مدرنیزه سازی تولید، پتانسیل صادراتی افزایش پیدا کند و مشوقی برای تاسیس شرکت های جدید باشد.

بنابر گزارش مراکز آماری کشور، میزان صادرات نساجی به بیش از 6/149 میلیون دلار افزایش یافته که حدود 92 درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته بوده است. در این میان صادرات الیاف پنبه بیش از 9/106 میلیون دلار را به خود اختصاص می دهد.

تولیدات نساجی و پوشاک در تاجیکستان در هشت ماه نخست سال جاری حدود 30 درصد افزایش یافته است. به گفته وزیر صنعت و انرژی کشور میزان درآمد حاصل از تولیدات نساجی و پوشاک در این هشت ماه، 6/89 میلیون دلار بوده است. شاخص تولیدات صنعتی نیز به دلیل افزایش تولید الیاف پنبه ای، پارچه، فرش و موکت و جوراب، 1/29 درصد افزایش داشته است.

 

چاپ این صفحه