چاپ این صفحه

مدیر عامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد: تکمیل زنجیره ارزش اتیلن با ساخت پتروشیمی اندیمشک

تعداد بازدید : 664
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه هدف از ساخت طرح جدید پتروشیمی اندیمشک تکمیل زنجیره ارزش در هلدینگ خلیج فارس است، اعلام کرد : با ساخت پتروشیمی اندیمشک زمینه احداث صنایع تکمیلی پتروشیمی با اشتغال آفرینی پایدار و مولد فراهم خواهد شد.

 جعفر ربیعی با اشاره به آغاز ساخت و کلنگ زنی طرح جدید پتروشیمی اندیمشک در روزهای آینده توسط وزیر نفت، رئیس کمیسیون انرژی مجلس و جمعی از مسوولان استانی، گفت: طرح پتروشیمی اندیمشک دستاوردهای متعددی از جمله سرمایه گذاری مولد ، تکمیل زنجیره ارزش ، توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی و اشتغال آفرینی پایدار را به همراه دارد..


به گزارش سایت نساجی  امروز به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اعلام اینکه در طول 6 سال گذشته تا کنون با توسعه پارس جنوبی ظرفیت تولید اتان و به دنبال آن اتیلن با افزایش قابل توجهی همراه شده است ، تصریح کرد : بر این اساس بخشی از افزایش ظرفیت تولید اتیلن در مسیر خط لوله اتیلن غرب صرف تامین خوراک پتروشیمی جدید اندیمشک خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه با ساخت و بهره برداری از طرح پتروشیمی اندیمشک در مدت زمان 36 ماه در راستای تکمیل زنجیره ارزش اتیلن می باشد، اظهار داشت: تولید محصولاتی همچون اتواکسیلات ، گلایکول اتر و اتانول آمین از محصولات تکمیل کننده زنجیره ارزش اتیلن اکساید در مسیر خط لوله اتیلن غرب خواهند بود.


ربیعی با یادآوری اینکه با تولید این محصولات در استان خوزستان و استان های همجوار ظرفیت قابل توجهی برای ساخت و تکمیل صنایع پایین دست فراهم خواهد شد، تاکید کرد: پتروشیمی اندیمشک در صورت ساخت و بهره برداری می توانند خوراک مورد نیاز تولید محصولات نهایی همچون انواع فرآورده های آرایشی، بهداشتی، شوینده ها، مواد افزودنی مورد نیاز صنایع نساجی، شیمان، شیرین سازی گاز ، صنایع پالایش و پتروشیمی، انواع رنگ های صنعتی و ...فراهم کند.


نایب رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یادآوری اینکه با ساخت و بهره برداری طرح پتروشیمی اندیمشک و سپس سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین دست شاهد اشتغال پایدار و مولد خواهیم بود.

چاپ این صفحه