چاپ این صفحه

رئیس اتحادیه پوشاک تهران : برگزاری جشنواره فروش فوق‌‌العاده پوشاک

تعداد بازدید : 1122
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران از برگزاری جشنواره فروش فوق‌العاده خبر داد. در این جشنواره، بیش از ۲ هزار فروشگاه، اقدام به عرضه پوشاک باکیفیت ایرانی خواهند کرد.

ابوالقاسم شیرازی در رابطه با نرخ پوشاک در ایام سال نو گفت: نرخ اجناس و کالاها به اوج رسیده و به نظر من پوشاک هم سیر صعودی خود را طی کرده است. دغدغه اصلی من، رکود و کسادی بازار است. تقاضای مردم در حدی نیست که به بازار رونق دهد. برخلاف زمان‌های گذشته، به‌نظر نمی‌رسد که بازار شب عید با روزهای دیگر سال، تفاوت خاصی داشته باشد.

 

جشنواره پوشاک چه زمان برگزار می‌شود؟

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از گسترش‌نیوز، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در ادامه سخنان خود افزود: نمایشگاه‌های پوشاک در سال‌های قبل برپا می‌شده و امسال هم کم‌وبیش دایر می‌شود اما استقبال از نمایشگاه‌ها هم زیاد نیست. اشتیاق مردم به خرید پوشاک آن‌قدر نیست که به انگیزه تولیدکنندگان و فروشندگان برای برپایی نمایشگاه دامن بزند. البته اتحادیه پوشاک یک جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی خواهد داشت. این جشنواره از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه دایر خواهد بود.

 

نمایشگاه مشکلات خاص خود را دارد چون ترافیک و رفتن به یک مکان خاص ممکن است کار را برای مردم دشوار کند اما جشنواره با حضور بیش از ۲ هزار فروشگاه و در بیشتر نقاط شهر تهران برگزار می‌شود.

 

در این جشنواره، کالای ایرانی عرضه می‌شود. کالاهای ایرانی باکیفیت و متنوع با نرخ مناسب عرضه خواهد شد. هدف آن است که از اقشار آسیب‌پذیر و نیز از تولیدکننده و کالای ایرانی حمایت شود. لیست فروشگاه‌ها از امروز در سایت اتحادیه، در دسترس مردم خواهد بود.

 

عملکرد خوب دستگاه‌های بازدارنده

 

رئیس اتحادیه پوشاک همواره از معضل قاچاق پوشاک و آثار سوء آن بر صنعت و صنف پوشاک کشور صحبت کرده است. وی درباره نتیجه تاکید‌های مکرر خود بر این موضوع گفت: دستگاه‌های بازدارنده و ضابط بسیار خوب درخشیده‌اند. به‌راستی خوب عمل کرده‌اند اما این به آن معنا نیست که پوشاک ایرانی جایگاهی که استحقاق آن را دارد را به‌دست آورده، صادرات آن به اوج رسیده و با استقبال چشمگیر بازار مواجه شده است.

 

نمی‌توان انتظار داشت که یک‌شبه چنین شود. کیفیت بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی بدون شک از کیفیت کالاهای همتایان ترک بالاتر است ولی نمی‌توان انتظار داشت که همه تولیدکنندگان ما در این حد ظاهر شوند.

 

۲۰۰ درصد افزایش در نرخ مواد اولیه

 

شیرازی در ادامه افزود: از طرف دیگر باید توجه داشت که نرخ کالاها در مقایسه با اول سال، افزایش یافته است. این به آن معنا نیست که گران کرده‌اند؛ گران شده است! فقط در بحث مواد اولیه چیزی حدود ۲۰۰ درصد افزایش نرخ داشته‌ایم. پارچه، لوازم جانبی و همه موارد دیگر، متاثر از نوسانات ارزی افزایش پیدا کرده‌اند.

 

پوشاک خارجی مجاز نداریم

 

شیرازی در تکمیل سخنان خود گفت: درحال‌حاضر پوشاک وارداتی مجاز نداریم چون ورود پوشاک خارجی ممنوع شده است. خوشبختانه در این زمینه به‌خوبی عمل شده است. مشتری به خرید کالای خارجی تشویق می‌شود بااین‌حال بعضی از مردم ممکن است بخواهند کالای خارجی یا برند تهیه کنند و نمی‌توان مانع آنها شد. نکته مهم آن است که عرضه کالای خارجی باید قانونمند و در فروشگاه‌های قانونی باشد که مشتری هم بابت خرید از فضای مجازی یا کانال‌های زیرزمینی، آسیب نبیند.

 

کارگروهی که بازار را تنظیم کرده است

 

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در پایان به نقش کارگروه تامین مواد اولیه پرداخت و اظهارکرد: عملکرد کارگروه عالی بوده است. خدا هم به وزیر سابق وزارت صمت، آقای شریعتمداری و نیز وزیر کنونی آقای رحمانی خیر بدهد که این ایده را بنیان نهادند و به آن استمرار بخشیدند. خوشبختانه این کارگروه حدود سه ماه است که پارچه و نخ موردنیاز را تامین می‌کند.

 

این حرکت در تامین و تنظیم بازار موثر واقع شده و جلوی ایجاد بازار سیاه را گرفته است. به‌عنوان‌مثال نخ، کیلویی ۲۰ هزار تومان ارزان‌تر از نرخ بازار توزیع شد و متقاضیان، سهمیه خود را دریافت کردند. حسن دیگر این کارگروه آن است که اعضای اتحادیه در آن حضور دارند و دلال و واسطه در آن جایی ندارند. امیدوارم شاهد استمرار و حمایت بیشتر از کارگروه باشیم.

چاپ این صفحه