چاپ این صفحه

قرار گرفتن اندونزی در میان پنج تولید کننده برتر نساجی جهان تا سال 2030

تعداد بازدید : 478
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اندونزی به دنبال آن است که تا سال 2030 با بهره گیری از مزایای فناوری های دیجیتال، خود را به جمع پنج تولید کننده برتر نساجی و پوشاک جهان برساند.

به گفته مادوری-رییس بخش نساجی، چرم، کفش و صنایع مختلف در وزارت صنایع- به کارگیری فناوری های موجود در انقلاب صنعتی چهارم یا همان صنعت 4.0 باعث افزایش کارایی و رقابت پذیری صنعت نساجی این کشور در سطح جهان می شود.


به گزارش سرویس ترجمه نساجی امروز، مادوری با تاکید بر مزایای موج چهارم انقلاب صنعتی در عرصه همبستگی، اتوماسیون، یادگیری ماشین و استفاده از داده ها در لحظه گفت که هدف آن ها توسعه یک صنعت نساجی یکپارچه با استفاده از فناوری های موجود در صنعت 4.0 نظیر اتوماسیون سه بعدی و اینترنت اشیا می باشد.


صنایع نساجی و پوشاک اندونزی بین سال های 2016 تا 2019، 6/6 میلیارد دلار سرمایه گذاری مازاد در زمینه فناوری های جدید و تجهیزات تولیدی استاندارد انجام داده است.


ماشین آلات جدید باعث تولید 452000 تن الیاف، 569000 تن نخ و 416 میلیون تکه لباس بیشتر در طول دوران فوق می شود. علاوه بر آن در این سال ها بیش از 420000 کارگر دیگر نیز در این بخش به کار گرفته شده اند.
وزیر صنایع این کشور خاطر نشان کرده است که اندونزی می بایست برای مواجهه با تغییر تقاضای موجود در بخش های مختلف از کالاهای بیسیک گرفته تا منسوجات کارکردی نظیر لباس های ورزشی، مهارت کارگران را ارتقا دهد. صنایع نساجی اندونزی باید ظرفیت تولید و صرفه جویی به مقیاس خود را افزایش دهد تا بتواند نیازهای مربوط به منسوجات کارکردی در بازارهای داخلی و صادراتی را برآورده سازد.


در حال حاضر میزان صادرات محصولات نساجی و پوشاک اندونزی در حال رشد است، این میزان در سال 2018 به رقم 5/13 میلیون دلار رسیده است و پیش بینی می شود میزان صادرات در سال جاری بیش از 11 درصد افزایش یافته و به 15 میلیارد دلار برسد. 


نرخ رشد صنایع پوشاک از این هم فراتر رفته و در سه ماهه سوم سال 2018 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به 59/10 درصد رسیده در حالی که نرخ رشد سالانه صنایع نساجی در همان دوره، تنها 90/1 درصد بوده است.
به گفته وزیر صنایع اندونزی، صادرات محصولات نساجی و پوشاک کشور در سال 2017، 6/10 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می داد.


رییس انجمن نساجی اندونزی، اد سوراجات می گوید صادرات نساجی در طول دو سال گذشته در میانه اقتصاد راکد جهان همچنان روند افزایشی داشته است. البته بازار صادراتی این کشور در مقایسه با کشورهایی نظیر بنگلادش و ویتنام همچنان کوچک است.


سوراجات اظهار امیدواری کرد که با وجود توافق تجارت آزاد با اتحادیه اروپا که پیش بینی می شود در سال جاری امضا شود، صادرات تا سه سال آینده به 20 میلیارد دلار برسد. این کشور همچنان قرار است توافق دیگری را نیز با استرالیا به امضا برساند.


دولت اندونزی در تلاش است تا با احداث بندری جدید در پاتیمبان واقع در استان جاوه غربی، وضعیت حمل و نقل را بهتر کند. پیش بینی می شود این پروژه 3 میلیارد دلاری تا پایان سال جاری تکمیل شود.


به گفته دبیر کل انجمن تولیدکنندگان الیاف مصنوعی اندونزی، این کشور به دلیل دارا بودن زمین های گسترده در دسترس و آب و هوای مساعد پتانسیل تبدیل به یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان الیاف ریون در جهان را داراست. کارخانجات تولید کننده ریون نه تنها باعث استحکام ساختار صنایع نساجی کشور می شوند بلکه وابستگی به مواد اولیه خام وارداتی را نیز کاهش می دهند.


اندونزی در سال 2017 حدود 565000 تن الیاف ریون تولید کرده است. پیش بینی می شود تا سال 2019 این رقم به یک میلیون تن هم برسد.  

 

چاپ این صفحه