چاپ این صفحه

رونمایی از فناوری بازیافت پلی استر توسط کمپانی ایستمن

تعداد بازدید : 339
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
کمپانی ایستمن اعلام کرده که قرار است از فناوری پیشرفته و نوآورانه خود در عرصه بازیافت گردشی رونمایی کند.

در این فرایند از ضایعات پلی استری که با روش های مکانیکی موجود قابل بازیافت نیستند و عاقبت آن ها اغلب زمین های دفن زباله یا آبراهه هاست، استفاده می شود. ایستمن یک کمپانی بین المللی است که به صورت تخصصی در عرصه مواد اولیه فعالیت می کند و محصولات خود را از موادی تولید می کند که در زندگی روزمره مردم یافت می شود.


به گزارش سرویس ترجمه نساجی امروز، ایستمن در فناوری پیشرفته بازیافت گردشی خود، با استفاده از فرایند متانولیز محصولات بر پایه پلی استر را تجزیه و به واحدهای پلیمری تشکیل دهنده خود تبدیل می کند.

 

پس از آن می توان از این واحدهای تشکیل دهنده برای تولید پلیمرهای جدید بر پایه پلی استر استفاده کرد که این در واقع یک راهکار و روش کاملا چرخشی محسوب می شود. ایستمن یکی از نام های پیشرو در توسعه فرایند متانولیز در مقیاس تجاری بوده است و دارای بیش از سه دهه تجربه در زمینه این فرایند بازیافت نوآورانه می باشد.

 

تجربه این کمپانی باعث شده تا در بحث تجاری سازی این روش بسیار شایسته و واجد شرایط باشد. فناوری پیشرفته بازیافت چرخشی می تواند یک روش بسیار تاثیرگذار باشد چون با این روش می توان ضایعات پلی استری بی کیفیت را که معمولا به زمین های دفن زباله ریخته می شدند به محصولات پلی استری با کیفیت بالا تبدیل کرد که دارای بازارهای مختلفی نیز هستند نظیر صنایع غذایی.


در حال حاضر کمپانی ایستمن در حال بررسی امکان طراحی و ساخت کارخانه متانولیز در مقیاس تجاری برای برآورده ساختن نیازهای مشتریان بوده و مذاکرات اولیه را نیز با شرکای بالقوه خود در طول زنجیره ارزش انجام داده است. هدف این کمپانی احداث کارخانه بازیافت پیشرفته چرخشی و بهره برداری کامل از آن در طول 24 تا 36 ماه می باشد.


ایستمن با تمرکز بر فرصت ها و مسایل زیست محیطی، چارچوب های اجتماعی و دولتی اهداف و استراتژی هایی را برای غلبه بر چالش های پیچیده جهانی تعیین کرده است.

چاپ این صفحه