چاپ این صفحه

رئیس سازمان صمت قم؛ راه اندازی شهرک تخصصی کفش در قم

تعداد بازدید : 260
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم از ایجاد شهرک تخصصی کفش در شهرک شکوهیه خبر داد.

راه اندازی شهرک تخصصي کفش در قمسيجاني در نخستين جلسه کميته ملي کفش ماشيني که به ميزباني قم برگزار شد از اختصاص 96هکتار از اراضي شهرک شکوهيه به اين منظور سخن گفت و افزود: در صدد هستيم در اين شهرک زنجيره توليد کفش را تکميل کنيم تا علاوه بر استقرار واحدهاي فعال به نوسازي آنها برندسازي و صادرات کفش نيز بيش از پيش پرداخته شود.

 

به گفته وي هم اکنون 300واحد توليد کفش ماشيني در قم فعال است که موجب اشتغال مستقيم و غيرمستقيم حدود 20هزار نفر شده است.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خبرگزاری صداوسیما،  افسانه  محرابي مديرکل صنايع نساجي و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت در اين جلسه گفت: صنعت کفش نقشي مهم در اشتغال و صادرات کشور مي تواند داشته باشد از اين جهت ساماندهي اين واحدها از سياست هاي اين وزارت است.

 

وي تشکيل کميته ملي کفش ماشيني را با عضويت استان هايي که قطب توليد کفش هستند کاري مهم در جهت برندسازي و صادرات کفش ماشيني ايران توصيف کرد و گفت: در شرايط اقتصادي فعلي اين صنعت مي تواند نقشي مهم در ارزآوري براي کشور داشته باشد.

 

محرابي تاکيد کرد: در 11ماهه امسال 99ميليون دلار صادرات کفش ايران بوده است که نسبت به پارسال 15درصد افزايش داشته است.

 

در اين جلسه تعدادي از توليدکنندگان مهم کفش ماشيني قم و ديگر استان هاي مطرح مانند؛ اصفهان مشکلات خود را در زمينه توليد کفش ماشيني مطرح کردند که مهمترين آنها مشکل تامين مواد اوليه، ثبات نداشتن قيمت مواد پتروشيمي و تعهدسپاري ارزي است.

چاپ این صفحه