چاپ این صفحه

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ابهر: سال 98 نوید بخش رونق صنعت نساجی و فولادی در ابهر است

تعداد بازدید : 753
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱/۲۵
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ابهر گفت: با توجه به طرح های توسعه ای مختلفی که در شرکت های این شهرستان اجرا شده، سال 98 نوید بخش رونق صنعت نساجی و فولادی در ابهر است.


محمدرضا داداشیان افزود: عنوان 'رونق تولید' که از سوی رهبر معظم انقلاب در سال 98 نامگذاری شد، بسیار راهگشا و اساسی برای صنعت کشور و به تبع آن صنایع این شهرستان خواهد بود.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: امسال بر اساس هدف گذاری که اداره صمت شهرستان در راستای سیاست های وزارتخانه و اداره کل صمت استان برنامه ریزی کرده حمایت از سرمایه و سرمایه گذاران و حفظ وضعیت موجود و ارتقای آن از اولویت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت در ابهر است.


داداشیان ادامه داد: حفظ سرمایه موجود، اشتغال، رفع موانع تولید و همچنین حمایت از طرح‌های توسعه صنایع و معادن و تسهیل آنان در دستور کار این اداره قرار دارد.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ابهر بیان کرد: طرح های توسعه ای بسیار خوبی در صنایع فولادی، نساجی، سلولزی و بهداشتی در دست اجرا است که امسال طرح توسعه شرکت فولادی و بهداشتی به نتیجه می رسد و امیدوارم اشتغالزایی مستقیم بیش از 800 نفری برای جوانان این شهرستان ایجاد شود.


این مسئول با اشاره به اینکه ابهر یکی از قطب ‌های صنعت نساجی در سطح کشور است، یادآور شد: احیای شرکت های گروه نیکو، و طرح توسعه گروه پر، پویا ریس و مه ریس با آورده شخصی و نصب ماشین آلات، نوید بخش ایجاد اشتغال و رونق تولید در صنعت نساجی ابهر در سال 98 است.


وی با اشاره به برنامه ‌ها و هدف ‌گذاری ها در بخش معادن شهرستان تاکید کرد: از نقاط ضعف اساسی در بخش معادن، خام فروشی است که از دغدغه های مهم دولت جلوگیری از خام فروشی معادن و ایجاد و احیای زنجیره تولید در این زمینه است.


داداشیان خاطرنشان کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری مواد معدنی ارزش افزوده بسیار قابل توجهی ایجاد می‌شود که در زمینه ایجاد اشتغال، ارزآوری، جلوگیری از خروج ارز و همچنین تأمین نهاده سایر صنایع تاثیر گذار است.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: با اختیاراتی که از سوی رئیس جمهوری به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به استان ها واگذار شده است مصوبات این کارگروه در زمان کوتاهی عملیاتی می شود.
وی افزود: اعطای تسهیلات در قالب طرح رونق تولید در کنار تسهیلات سامانه کارا در حال برنامه ریزی است.

چاپ این صفحه