چاپ این صفحه

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد : طرح تاپ امسال به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود

تعداد بازدید : 253
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱/۲۵
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: زیرساخت‌های طرح «تاپ » در سال گذشته آماده شد و امسال به‌صورت پایلوت باید به مرحله اجرا درآید.

برات قبادیان با بیان این مطلب در دیدار با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شهرک‌های صنعتی هماهنگی و تعامل بسیار نزدیکی برای اجرای این طرح داشته‌اند.

 

وی با اعلام این‌که سامانه« تاپ» در اواخر سال گذشته راه‌اندازی شد، افزود: این سامانه هم‌اکنون برای ثبت نام بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری آماده است.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که این طرح برای گسترش استفاده از پژوهش و فنآوری اجرا می شود، یادآور شد: طرح«تاپ» مخفف توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار است.


قبادیان ادامه داد: تزریق فناوری به واحدهای صنعتی، استفاده از دانش واحدهای دانشگاهی و ارتباط مؤثر صنعت با دانشگاه از اهداف گنجانده شده در طرح«تاپ» است.


وی در پایان تصریح کرد: کلینیک‌های مشاوره مستقر در مراکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک‌های صنعتی استان‌ها می‌توانند پایگاه اجرایی خوبی برای این طرح به‌شمار آیند.


همنچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این دیدار سامانه «تاپ» را فرصت مناسبی برای حمایت از واحدهای صنعتی کشور دانست و گفت: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور می توانند از ظرفیت‌های این سامانه نهایت استفاده را ببرند.


محسن صالحی‌نیا با بیان این‌که این طرح در واقع راهبردی اساسی برای توانمندسازی و توسعه اشتغال پایدار در بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری کشور است، تصریح کرد: توسعه دانش بنیان بنگاه‌ها و ظرفیت سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و در نتیجه تأمین اشتغال پایدار از اهداف این طرح به‌شمار می‌رود.


وی آمادگی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای اجرای این طرح را اعلام کرد و افزود: این طرح در دو سطح تقاضای نیروی کار و عرضه نیروی کار دنبال می‌شود که شناسایی و دسته‌بندی بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری موجود متقاضی جذب نیروی کار دانش آموخته (نیازسنجی نیروی کار) از مهمترین بخش‌های این طرح است.


گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد برگزاری این‌گونه جلسات به‌صورت منظم و تخصصی برای هرچه بهتر اجرایی کردن فرآیند طرح «تاپ» در دستور کار قرار گیرد.

چاپ این صفحه