چاپ این صفحه

مبارزه با قاچاق پوشاک خارجی؛ اولویت نخست

تعداد بازدید : 1333
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در طبقه هشتم اتاق بازرگانی ایران با حضور تولیدکنندگان و فعالان صنعت نساجی و پوشاک برگزار و طی آن انتخاباتی جهت ترمیم اعضای هیئت مدیره و همچنین تعیین بازرسان اصلی و علی‌البدل اتحادیه انجام شد.

 

در ابتدا، هیئت رئیسه مجمع با حضور آقایان مهندس وحید حریری- به‌عنوان رئیس- ، محمدرضا ثالثی- به‌عنوان ناظر اول- ، دکتر مجید افتخاری- به‌عنوان ناظر دوم- و محسن خاضع - به‌عنوان منشی- تشکیل شد.

 

به گزارش سرویس خبر و گزارش نساجی امروز، سپس مهندس وحید حریری- نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران- ضمن خوشامدگویی به میهمانان از مهندس سعید جلالی قدیری- دبیر اتحادیه- خواست تا به ارائه گزارش فعالیت‌های هیئت مدیره در سال96 بپردازد.


مهندس قدیری عنوان داشت: همان‌طور که طی دو سال گذشته، اولویت نخست اتحادیه مبارزه با قاچاق پوشاک خارجی بوده است، امسال هم این برنامه ادامه داشت منتها به‌دلیل نوسانات نرخ ارز، پوشاک جزو کالاهای گروه چهار قرار گرفت و واردات آن ممنوع اعلام شد. برخی تصور کردند با ممنوعیت واردات، شاهد توقف قاچاق پوشاک خواهیم بود و به همین دلیل جلسات مربوط به کد شناسه کالا‌، دستورالعمل ثبت برندهای خارجی در ایران و ... برگزار نشدند اما اتحادیه نهایت تلاش خود را به عمل آورد تا این موضوع را به سرانجام برساند. 


وی افزود: اوایل سال اقداماتی توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت مقابله با قاچاق پوشاک انجام شد اما وقتی به مراحله اجرا می‌رسید، با توجه به فشارهای مختلف، این اقدامات هیچ‌گاه به سرانجام نرسیدند.  
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، ضمن اشاره به برگزاری ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران گفت: خوشبختانه با همدلی و وحدت سایر تشکل‌ها مانند انجمن صنایع پوشاک ایران، اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران‌، نمایشگاه موفقی برگزار کردیم و به هدف اصلی خود یعنی ارتقای چهره واقعی صنعت پوشاک ایران در نگاه مردم و مسئولین دست یافتیم. طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته از بازدیدکنندگان،  نمایشگاه امسال تفاوت ماهوی بسیاری با دوره‌های گذشته داشت و به بهترین نحو ممکن برپا شد به طوری که وزیر صنعت، سایر دست‌اندرکاران دولت، تولیدکنندگان بخش خصوصی و مدیران مراکز عرضه پوشاک در سراسر کشور به این موضوع اذعان داشتند.


به اعتقاد مهندس قدیری، از بستر نمایشگاه برای ادامه مسیر مبارزه با قاچاق پوشاک خارجی نهایت استفاده را به عمل آوردیم چون لازم بود توانمندی صنعت پوشاک ایران را به مناسب‌ترین شکل نشان دهیم، خبرنگاران رسانه‌های صوتی و تصویری و خبرگزاری‌های مختلف به انتشار اخبار نمایشگاه پرداختند و از مسئولان جهت بازدید نمایشگاهی دعوت به عمل آوردیم، از سوی دیگر با برگزاری همایشی با محوریت مبارزه با قاچاق پوشاک در روز اول نمایشگاه، توانستیم ابعاد رسانه‌ای این موضوع را گسترده‌تر نماییم.


وی تصریح کرد: در روزهای برپایی نمایشگاه، دوستان و همکاران در شبکه‌های مختلف خبری، مصاحبه‌های بسیاری پیرامون پتانسیل صنعت پوشاک ایران و توان بالای تولیدکنندگان داخلی انجام دادند، در نهایت پس از دو سال پیگیری مستمر و پشتیبانی تمام تشکل‌ها به خصوص دبیرخانه مشترک تشکل‌های صنفی و صنعتی پوشاک، به نتایج خوبی دست یافتیم و برخورد جدی با برندهای محرز پوشاک قاچاق در مراکز خرید بزرگ از دی‌ماه آغاز شد، البته با مقاومت‌های بسیاری مواجهیم که اجرای این طرح را با کندی روبرو کرده‌اند اما خوشبختانه مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از برپایی جلسات متعدد، قانع شده‌اند که اجرای طرح مبارزه با قاچاق پوشاک الزامی است. 


مهندس قدیری، ماندن تولیدکنندگان در صحنه مقابله با قاچاق پوشاک را موثر دانست و افزود به جرأت می‌توان گفت بیانیه‌ سال گذشته که به امضای تمام تشکل‌های نساجی و پوشاک کشور رسید‌، تأثیر فراوانی بر اجرای طرح مبارزه با قاچاق پوشاک خارجی داشت زیرا هیچ فرد یا سازمانی نمی‌تواند از انعکاس جدی و مستمر یک مطلب با امضای حداقل 200 نفر به آسانی عبور کند یا آن را نادیده بگیرد. 


دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران افزود: برخی از مسئولان مدعی هستند که 70-80 نفر از فعالان یک مرکز خرید برای اعتراض نسبت به بسته شدن فروشگاه‌های عرضه پوشاک خارجی، تجمع کرده‌اند و نمی‌خواهیم شاهد نا امنی در سطح شهر باشیم، این توجیه قانع‌کننده نیست و اتحاد میان تولیدکنندگان پوشاک به اندازه‌ای است که می‌توان حداقل دو هزار کارگر ایرانی را جلوی فرمانداری برای اعتراض نسبت به تعطیلی واحدهای تولیدی جمع کرد! 


وی خاطرنشان کرد: تفاوت نمایشگاه امسال پوشاک نسبت به سال‌های گذشته، بازدید هیئت خارجی بود و تلاش خود را برای حفظ و گسترش ارتباطات بین‌المللی به عمل خواهیم آورد. 


مهندس قدیری در مورد کمیته‌های تخصصی اتحادیه نیز پرداخت و گفت: تمام کمیته‌ها قدرت تصمیم‌گیری دارند و به‌عنوان دبیرخانه، مجری مصوبات آنها هستیم. امسال سه کمیته تحت عناوین «استارتاپ»، «برندهای پوشاک ایرانی» و «ملزومات پوشاک و اکسسوری» نیز در اتحادیه تشکیل شده‌اند.


وی در پایان ضمن اشاره به تشکیل کارگروه پیگیری مشکلات صنعت پوشاک با حضور نمایندگان تشکل‌های مختلف در وزارت صنعت، گفت: آقای مهندس شهریاری به‌عنوان یکی از اعضای این کارگروه، مسائل مربوط به صنعت نساجی و پوشاک را دنبال خواهند کرد. 


ارائه گزارش مالی (دریافت‌ها، پرداخت‌های جاری، مصوبات و هزینه‌ها) بخش دیگر مجمع اتحادیه بود که توسط مهندس امین مقدم- خزانه‌دار- انجام شد.

 

وی پیشنهاد افزایش حق عضویت (از 750 هزار تومان به 900 هزار تومان) را با توجه به افزایش هزینه‌های جاری مطرح نمود که مورد تأیید مجمع قرار گرفت. سپس ترازنامه منتهی به 29/12/96 با حداکثر آراء مورد تصویب اعضای حاضر در مجمع رسید. همچنین روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات جهت درج آگهی‌ها و تصمیمات اتحادیه تعیین شد.


مسعود شاه‌بختی- بازرس- نیز گزارش خود را قرائت نمود و گفت: با توجه به بررسی صورت‌های مالی منتهی به 29/12/96 هیچ موردی برخلاف اساسنامه و اصول مالی مشاهده نشد و کلیه صورت‌های مالی اتحادیه مورد تأیید اینجانب است.


در ادامه با توجه به خروج سه نفر از اعضای هیئت مدیره، انتخابات جهت ترمیم اعضای هیئت مدیره انجام شد که پس از شمارش و قرائت آراء، آقایان افشین سالاردینی‌- مدیرعامل شرکت حریر الوان- به‌عنوان عضو اصلی، عمادالدین کبیری- مدیر بازرگانی شرکت بافت کبیر جزه- به‌عنوان عضو علی‌البدل اول، محمدرضا پور رضایی- مدیرعامل شرکت سروش تندیس پارسی- به‌عنوان عضو علی‌البدل دوم هیئت مدیره و مسعود شاه‌بختی به‌عنوان بازرس اصلی انتخاب شدند.

 

گزارش تصویری

چاپ این صفحه