چاپ این صفحه

هشدار معاون وزير اقتصاد درباره بازنگرداندن ارز صادراتي؛ معافیت‌های مالیاتی حذف می‌شود

تعداد بازدید : 275
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۲/۱۸
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه بهانه‌ای برای برنگرداندن ارز توسط صادرکنندگان وجود ندارد، گفت: صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی کشور بازنگردانند، از معافیت‌های مالیاتی برخوردار نمی‌شوند‌.

محمدعلی دهقان درباره بازنگشتن ارزهای حاصل از صادرات افزود: برای تولید محصولات و کالاهایی که صادر می‌شود از منابع و امکانات کشور استفاده شده است بنابراین صادرکنندگان بخش خصوصی، دولتی و عمومی باید بدانند لازمه استفاده از منابع و امکانات کشور آن است که مسوولیت‌پذیری و پاسخگویی لازم را داشته باشند‌.

 

معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: اکنون به دلیل تلاطم‌هایی که ایجاد شده نیاز است منابع ارزی با سرعت در اختیار رفع نیازهای ارزی کشور قرار داده شود‌.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایرنا، دهقان اضافه کرد: اینکه صادراتی انجام شده اما منابع ارزی حاصل از آن به چرخه اقتصادی کشور بازنگردد، قابل قبول نیست‌.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای مقابله با صادرکنندگانی که ارز خود را بازنمی‌گردانند اجرا شده است، اظهار داشت: در گام نخست، اعلام شده صادرکنندگانی که ارز ناشی از صادرات را به چرخه اقتصادی کشور بازنگردانند معافیت‌های مالیاتی نمی‌گیرند‌.

چاپ این صفحه