چاپ این صفحه

عضوهیئت مدیره اتحادیه فروشندگان پوشاک اعلام کرد: البسه اقساطی به بازار می آید

تعداد بازدید : 268
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۲/۲۳
عضوهیئت مدیره اتحادیه فروشندگان پوشاک گفت: بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی پوشاک آماده فروش اقساطی و بدون ارزش افزوده هستند.

 برنامه " گفت و گوی اقتصادی " با موضوع مدیریت و کاهش تقاضای کالای قاچاق و با حضور مجید افتخاری تولیدکننده و عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از شبکه رادیو گفت و گو روی آنتن رفت. 

 

افتخاری در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به اینکه تقاضا از دو جنبه اقتصادی و فرهنگی قابل بررسی است گفت: عملکرد ما در حوزه تولید محتوا بسیار ضعیف است به طوریکه مصرف کننده هنوز از صدمات ناشی از مصرف کالای قاچاق به تولید و اقتصاد کشور آگاه نیست.

 

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت آموزش دهی در این خصوص به دانش آموزان گفت: ایرانیان به منافع ملی خود بسیار حساسند و واکنش نشان می دهند لذا این موضوعات را باید از زمان کودکی در افراد نهادینه کرد. 

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به جنبه اقتصادی تقاضا بیان داشت: مطلوبیت سبد خانوار و نوع کالایی که باید در سبد خانوارها گنجانده شود اهمیت ویژه ای دارد. قدرت خرید مردم در شرایط اقتصادی امروز تا یک سوم کاهش یافته و مردم مجبور به حذف بسیاری اقلام از سبد خانوار شده اند.

 

افتخاری مطرح کرد: تعامل بین کارمندهای رسمی و غیررسمی دولت با اصناف می تواند زمینه ای برای فروش اقساطی کالاهای ایرانی باشد. بیش از ۹۰ درصد واحدها در صنعت پوشاک آماده فروش اقساطی پوشاک و بدون گرفتن هیچگونه ارزش افزوده و سود کالا هستند اما بدسلیقگی و سوء مدیریت ها در این حوزه ما را آزار می دهد.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از قاچاق با عناوینی چون پولشویی، فرار مالیاتی، عدم پرداخت عوارض، عدم پرداخت حقوق قانونی و از همه مهم تر شروع جنگ اقتصادی یاد کرد و افزود: تولیدکننده ایرانی در چنین شرایطی امکان رقابت ندارد. تولیدکننده ای با ۳۰ سال سابقه کاری و بدون آموزش حرفه ای با تولیدکننده برند مطرح دنیا با سابقه ۲۰۰ سال فعالیت، قابل مقایسه نیست و نباید از او توقع رقابت داشت.

 

وی همچنین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به برخورد با قاچاق قبل از مبادی ورودی تا سطح عرضه گفت: سال گذشته تنها ستاد مبازه با قاچاق کالا و ارز به حوزه حمایت از تولید ورود پیدا کرد. فروشگاه های متقلب و متخلف شناسایی شدند اما به محض ورود ستاد برای برخورد، ارگان های دولتی موضوع امنیت کشور و از دست رفتن بازار را بهانه کردند. بنابراین با این روش نمی توان کار کرد.

 

افتخاری با اظهار اینکه میزان قاچاق در صنعت پوشاک ۳ میلیارد دلار اما میزان واردات رسمی پوشاک ۶۰ میلیون دلار است گفت: واردات پوشاک از یک سال گذشته به کشور ممنوع شده اما تخلفات هنوز به کرات صورت می گیرد. 

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در پایان با تأکید بر اینکه دولت باید برنامه جامعی را برای برخورد با قاچاق تدوین کند افزود: دولت به جای تصمیمات شتابزده مانند ممنوعیت صادرات و واردات باید با سیاستگذاری دقیق در راستای تولید، با قاچاق مبارزه کند

چاپ این صفحه