چاپ این صفحه

رایزن بازرگانی ایران در عراق: محدودیت جدیدی در روابط تجاری ایران و عراق وجود ندارد

تعداد بازدید : 251
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۲/۲۴
رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: اراده ایران و عراق، تحکیم و توسعه روابط تجاری است و بر این اساس، برنامه های مختلفی برای افزایش ارتباطات اقتصادی دو کشور دنبال می گردد.

 ناصر بهزاد اظهار داشت: در حال حاضر هیچ محدودیت جدیدی در روابط تجاری دو کشور وجود ندارد و از ابتدای سال 1398 با کاهش مختصر در روند صادرات ایران به عراق طی فروردین به دلیل تعطیلات نوروزی و مسائل مترتب بر سیل های داخل کشور، روبرو بودیم.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، وی افزود: پیش‌بینی می‌شود صادرات کالا به عراق طی اردیبهشت‌ماه رشد 2 برابری را نسبت به فروردین‌ماه تجربه کند.

 

بهزاد با تأکید بر اینکه محدودیت جدیدی در روابط تجاری ایران و عراق وجود ندارد، گفت: اصلاحات مالی و اجرای برنامه های توسعه ای توسط دولت عراق در جهت استفاده از ظرفیت‌های این کشور برای آبادانی و رفاه بیشتر و شفاف سازی در تعامل موثر با کشورهای همسایه است.

 

رایزن بازرگانی ایران در عراق همچنین با اشاره به وضعیت صادرات قطعی کالای غیر نفتی ایران به عراق افزود: در حال حاضر عراق رکورددار تجارت با ایران در بین کشورهای همسایه است به گونه ای که درسال 97 13 صادرات ایران به عراق با 49 درصد افزایش وزنی و 37 درصد افزایش ارزشی مواجه بوده است که در بین مقاصد هدف صادراتی ایران این موازنه با رشد مثبت صرفا در خصوص ایران وعراق به وقوع پیوسته است.

 

گفتنی است، بررسی آمارها حاکی از آن است که در میان 20 مقصد بزرگ صادرات کالای ایرانی که تقریبا 90 درصد ارزش واردات و صادرات غیر نفتی ایرانی را شامل می‌شود کشور عراق بیشترین نرخ رشد را در بین مقاصد صادرات ایران داشته است.

چاپ این صفحه