چاپ این صفحه

۵ اقدام جدید برای بهبود فضای کسب‌وکار

تعداد بازدید : 516
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۲/۳۰
معاون وزیر اقتصاد از تدوین پنج اقدام مهم برای بهبود فضای کسب‌وکار در کوتاه‌مدت و بلندمدت خبر داد و افزود: ۷۰ روش دیگر نیز احصا شده که می‌تواند موجب بهبود این فضا شود‌.

محمدعلی دهقان‌دهنوی با اعلام این مطلب افزود: پیش‌نویس این اقدامات انجام شده تا در دولت به صورت لایحه درآید و به مجلس ارائه شود‌.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایبِنا،  وی درباره اجرای ناقص قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار خاطرنشان کرد: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها، نبودن سیستم پشتیبانی و اهتمام جدی دستگاه‌ها مهم‌ترین عامل اجرا نشدن یا ناقص اجرا شدن قانون بهبود فضای کسب‌وکار است‌.

 

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: اجرای ناقص قانون علت‌های مختلفی داشته است و حوزه اجرا به هماهنگی مسوولان و دستگاه‌ها در حوزه اجرا، پشتیبانی و تعامل در پیشبرد قانون نیاز دارد‌.

 

وی افزود: وزارت اقتصاد مشغول سهولت بخشیدن به شاخص‌های کسب‌وکار است اما در این قانون به دلیل ناهماهنگی دستگاه‌ها و ابهامات در برخی مواد قانون و اهتمام جدی دستگاه‌ها می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند‌.

 

معاون وزیر اقتصاد گفت: شرایط فضای کسب‌وکار برای همه روشن است‌. این شرایط تابع شرایط اقتصادی و عوامل بیرونی و درونی کشور است، اما هنوز موفق نشده‌ایم در کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش اقدامات انجام شده در بهبود فضای کسب‌وکار را ارائه کنیم‌.

 

دهنوی اظهار داشت: با راه‌اندازی مرکز ارائه مجوز‌ها پنجره واحد کسب‌وکار استانی با فراتر رفتن از سیستم مجوزها فراهم شده است تا بتوانیم ۳۰ کسب‌وکار را راه‌اندازی کنیم و مردم بتوانند از صفر تا صد مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار را مشاهده و پیگیری کنند‌.

چاپ این صفحه