چاپ این صفحه

نساجی از صنایع اولویت‌دار در اقتصاد گیلان است

تعداد بازدید : 545
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۳/۱۲
رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان گفت: در راستای فعالیت‌های اولویت‌دار در نوسازی و بازسازی صنایع در سال۹۷، صنایعی نظیر نساجی، صنایع غذایی و ساخت تجهیزات در اولویت هستند.

 فرهاد دلق‌پوش در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان اظهار داشت: با توجه به تبصره 18 قانون بودجه سال 97، در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، اهدافی با درنظر گرفتن دستورالعمل‌های ملی در راستای تولید و اشتغال این استان مشخص کردیم.

 


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان افزود: از جمله برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفت تأمین تسهیلات موردنیاز جهت تکمیل طرح‌های صنعتی در استان گیلان، توسعه واحد‌های موجود تولیدی به‌منظور افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تأمین تسهیلات سرمایه در گردش متقاضیان مشمول است.

 

دلق‌پوش با اشاره به توزیع تسهیلات برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در گیلان از محل منابع تبصره 18 قانون بودجه سال 97 گفت: در این راستا برای طرح‌های نیمه‌تمام استان، 834 میلیارد ریال، برای بازسازی و نوسازی‌ها نیز مبلغ هزار و 73 میلیارد ریال و برای سرمایه در گردش مبلغی دیگری در نظر گرفته شد.

 

وی به توزیع یارانه تسهیلات برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان گیلان از محل منابع تبصره 18 اشاره کرد و افزود: در این راستا برای طرح‌های نیمه‌تمام استان مبلغ 66 میلیارد ریال، برای بازسازی و نوسازی‌ها مبلغ 85 میلیارد ریال و برای سرمایه در گردش نیز مبلغ 29 میلیارد ریال اختصاص یافت.

 

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان عنوان کرد: در رابطه با رشته فعالیت‌های پیشنهادی اولویت‌دار در نوسازی و بازسازی صنایع در سال 97، در واقع صنایعی مانند نساجی، پوشاک، چرم و کفش، قطعه‌سازی و مجموعه‌های تولید خودرو و دیگر شاخصه‌ها جزء اولویت‌‌های این استان قرار دادیم.

 

دلق‌پوش افزود: تولیدکنندگان مبلمان، دکوراسیون داخلی، تولیدکنندگان انواع پوشاک، تولیدکنندگان کیف و کفش دست‌دوزو ماشینی، واحدهای صنفی انواع چاپ و تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی و دیگر شاخصه‌ها در اولویت برنامه بازسازی و نوسازی قرار گرفتند.

چاپ این صفحه