چاپ این صفحه

افت ۲۱ درصدی تجارت ایران و ترکیه

تعداد بازدید : 246
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۳/۱۳
مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۴ ماه نخست سال‌جاری میلادی با افت ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۶۶/ ۲ میلیارد دلار رسید.

 آمارهای منتشرشده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در ۴ ماه نخست سال‌جاری میلادی افت ۲۱ درصدی داشته است.


 به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خبرگزاری تسنیم، مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۴ ماه نخست سال‌جاری میلادی ۸۶۶/ ۲ میلیارد دلار اعلام شده است. این رقم در ۴ ماه نخست سال قبل ۶۲۸/ ۳ میلیارد دلار بوده است.

 

براساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا آوریل ۲۰۱۹ با کاهش ۱۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۷۹۳میلیون دلار رسیده است.

 

ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل ۹۴۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. واردات ترکیه از ایران در ۴ ماه نخست امسال نیز افت ۸/ ۲۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

 

ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل ۶۸۴/ ۲ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۰۷۳/ ۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

 

ایران نوزدهمین مقصد صادراتی و هشتمین منبع واردات ترکیه در ۴ ماه نخست ۲۰۱۹ شناخته شده است.

 

براساس این گزارش در ماه آوریل صادرات ترکیه به ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/ ۱۵ درصد رشد داشته و به ۲۱۳ میلیون دلار رسیده است.

 

واردات ترکیه از ایران در همین ماه ۸/ ۳۷ درصد افت داشته و به ۴۹۹ میلیون دلار رسیده است.

چاپ این صفحه