چاپ این صفحه

تولید ۲۲ کالای منتخب صنعتی در سال ۹۷ جا ماند

تعداد بازدید : 270
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۳/۱۸
آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که از بین ۳۱ کالای منتخب صنعتی تولید ۲۲ کالا در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش داشته است‌.

طبق آمارها تولید کمباین و تراکتور در سال گذشته به ترتیب ۹/۶ و ۱/۲ درصد کاهش داشته است به طوری که در سال ۱۳۹۶ به ترتیب ۷۵۸ و ۱۶ هزار و ۸۶۵ دستگاه کمباین و تراکتور ساخته شده، اما تولید آنها در سال گذشته به ترتیب به ۷۰۶ و ۱۶ هزار و ۵۰۳ دستگاه رسیده است‌.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از جهان صنعت، همچنین تولید الکتروموتور در سال گذشته با کاهش ۳/۶ درصدی به هشت میلیون و ۶۹ هزار دستگاه رسید‌. این در حالی است که تولید این محصول در سال ۱۳۹۶ حدود هشت میلیون و ۶۰۸ هزار دستگاه بود‌. تولید لاستیک خودرو نیز با ۸/۹ درصد کاهش در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، از ۲۲۳ هزار و ۷۰۰ تن به ۲۰۱ هزار و ۸۰۰ تن رسیده است‌.

 

از طرف دیگر تولید روغن موتور صنعتی تصفیه اول نیز در سال گذشته معادل ۶۴۱ هزار و ۷۰۰ تن بوده که نسبت به تولید ۶۹۶ هزار و ۶۰۰ تنی این محصول در سال ۱۳۹۶، نزدیک به هشت درصد کاهش داشته است‌.

 

آمارها نشان می‌دهد تولید نئوپان در سال گذشته ۶۳۸ هزار و ۸۰۰ مترمکعب بوده که نسبت به سال ۱۳۹۶ بیش از هفت درصد کاهش داشته است‌. تولید این محصول در سال ۱۳۹۶ معادل ۶۹۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بوده است‌.

 

طبق آمار تولید کالاهای منتخب صنعتی تولید کارتن نیز در سال گذشته ۵/۸ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش داشته به طوری که تولید این محصول در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به ترتیب ۵۳۷ هزار و ۱۰۰ و ۴۹۱ هزار و ۶۰۰ تن بوده است‌. تولید سموم دفع آفات نباتی نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱/۲۶ درصد کاهش داشته و از ۳۶ هزار و ۱۰۰ به ۲۶ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است‌.

 

طبق آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سال گذشته ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی تولید شده که نسبت به تولید ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تنی این محصولات در سال ۱۳۹۶ حدود ۳/۱ درصد کاهش داشته است‌.

 

تولید الیاف و تاپس پلی‌استر نیز در سال گذشته حدود ۵/۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش داشته و از ۲۰۶ هزار و ۲۰۰ تن در سال ۱۳۹۶ به ۱۹۹ هزار تن در سال گذشته رسیده است‌. همچنین آمارها نشان می‌دهد که تولید فرش ماشینی در سال گذشته پنج درصد کمتر شده است.

 

سال ۱۳۹۶ حدود ۹۴ میلیون و ۸۷ هزار مترمربع فرش تولید شده، در حالی که در سال گذشته تولید آن به ۸۹ میلیون و ۴۰۹ هزار متر مربع رسیده است‌.

 

در میان صنایع غذایی و بهداشتی نیز تولید روغن ساخته شده نباتی و پودر شوینده در سال گذشته ۴/۵ و ۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش داشته است به طوری که در سال ۱۳۹۶ به ترتیب یک میلیون و ۵۴۷ هزار تن روغن نباتی و ۶۵۶ هزار و ۷۰۰ تن پودر شوینده تولید شده اما در سال گذشته تولید این دو محصول به یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۶۳۶ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است‌.

 

تولید سیگارت نیز در سال گذشته دو درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش داشته و از ۴۹ میلیارد و ۱۹۰ هزار نخ در سال ۱۳۹۶ به ۴۸ میلیارد و ۱۹۰ هزار نخ در سال گذشته رسید‌.

چاپ این صفحه