چاپ این صفحه

رونق تولید ملی در صنعت پوشاک

تعداد بازدید : 348
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۳/۲۰
رییس اتحادیه پوشاک اصفهان گفت: بخش قابل توجهی از پوشاک دوخته شده در استان اصفهان تولید داخلی است.

ابراهیم خطابخش، رییس اتحادیه پوشاک اصفهان گفت: در دوسال اخیر با رونق صنعت پوشاک در استان اصفهان، بخش قابل توجهی از پوشاک عرضه شده در فروشگاه‌های استان اصفهان، در کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود و حجم اندکی جنس خارجی موجود دربازار هم مربوط به خریدِ سال‌های قبل است.   

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: با بالا رفتن تیراژ تولیدِ کارخانه‌های داخلی و افزایش کیفیت پوشاک ایرانی، می‌توان رقابت را افزایش داد و این امر باعث کاهش قیمت پوشاک تولید شده می‌شود.

 

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان از قدیم الایام قطب صنعت نساجی و تولید پارچه و پوشاک کشور شناخته می‌شود ادامه داد: هم اکنون استان‌های اصفهان، مشهد و تبریز از تولیدکنندگان برتر پوشاک در کشور هستند و به یقین می‌توان گفت استان اصفهان اگر رتبه اول را در تولید پوشاک داخلی نداشته باشد حتما رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد.

 

خطابخش ادامه داد: کیفیت کت و شلوار‌های تولید شده در استان اصفهان به قدری بالا است که به راحتی با برند‌های خارجی رقابت می‌کند و حتی در برخی موارد نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی کیفیت و ظاهر شکیل‌تر و بهتری دارد.

 

وی تصریح کرد: تنها چالش موجود در صنعت پوشاک، ورود مواد اولیه از کشور‌هایی مانند چین و ترکیه است که ما با برنامه ریزی‌های دقیق برای رونق صنعت نساجی و بکار گیری ماشین آلات پیشرفته می‌توانیم طی دو سال آینده، بخش عمده مواد اولیه پوشاک را هم در کشور تولید کرده و از واردات بی نیاز شویم.

 

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان افزود: یکی دیگر از چالش‌های پیشِ رو، برندگرایی و تمایل برخی از شهروندان به استفاده از پوشاک خارجی است و مهم‌تر اینکه برخی تصور می‌کنند پوشاک خارجی کیفیت برتری نسبت به تولید داخل دارد و حال آنکه این تصور کاملا اشتباه است و درحال حاضر کیفیت پوشاک ایرانی از تولیدات خارجی بهتر است و در برخی موارد حتی پوشاک ایرانی کیفیت بهتر و قیمت کمتری دارد.

چاپ این صفحه