چاپ این صفحه

توليد‌کنندگان پوشاک با فعاليت‌هاي برندينگ آشنا نيستند

تعداد بازدید : 269
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۴/۱۵
دبير کميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصفهان گفت: از مجموع 66 برند (نشان تجاري) پوشاک داخلي و خارجي موجود اين استان 22 برند مجوز فعاليت دارند.

سيد مجتبي ايزدي افزود: 41 برند پوشاک ايراني و سه برند پوشاک خارجي بدون مجوز و 15 برند پوشاک ايراني و هفت برند خارجي داراي مجوز در اصفهان وجود دارد. وي اظهار کرد: سال گذشته 123 پرونده در حوزه نساجي با 169 هزار و 251 ثوب لباس قاچاق به ارزش 36 ميليارد ريال و در يک ماهه سال جاري چهار پرونده با يکهزار و 6 ثوب لباس به ارزش 290 ميليون ريال تشکيل شد.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ايرنا، دبير کميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصفهان تصريح کرد: بالاترين ميزان قاچاق کالا در کشور مربوط به پوشاک با ارزش 2/6 ميليارد دلار است و 98 درصد پوشاک‌هاي خارجي عرضه شده در کشور قاچاق است. وي بيان کرد: ساماندهي نشان‌هاي تجاري و شناسه گذاري و رهگيري پوشاک دو برنامه محوري ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان در سال جاري است.

 

ايزدي با اشاره به اينکه آمار دقيقي از واحدهاي توليد پوشاک و ميزان توليد اين واحدها در استان و کشور وجود ندارد، تصريح کرد: بر اساس آمار غير رسمي 2300 واحد توليدي در حوزه نساجي با 117 هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد که بخش مهمي از آنها به صورت کارگاه‌هاي زيرزميني فعاليت مي‌کنند.

 

وي اضافه کرد: 3100 واحد صنفي هم منسوجات و پوشاک را در اصفهان توزيع مي‌کنند که 2500 واحد آن داراي پروانه کسب و 600 واحد هم بدون پروانه کسب هستند و هيچ مالياتي به دولت پرداخت نمي‌کنند.

 

دبير کميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان خاطرنشان کرد: توليد کنندگان پوشاک اين استان هيچ‌گونه آشنايي با کارها و فعاليت‌هاي خلاقانه و تحقيق و توسعه در زمينه برندينگ (تجاري سازي نشان) ندارند و به همين دليل امکان و توان رقابت با کالاهاي خارجي (قاچاق و غيرقاچاق) را ندارند. ايزدي گفت: برندسازي يک علم و هنر مديريت ذهن مشتري است که با فرهنگسازي ايجاد مي‌شود و لازمه آن شناخت رفتار مصرف کننده است.

چاپ این صفحه