چاپ این صفحه

۸۵۰ پرونده قاچاق پوشاک

تعداد بازدید : 482
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۴/۱۵
میزان مصرف پوشاک کشور سالانه هشت میلیارد دلار است که از این میزان پنج و نیم میلیارد دلار در داخل کشور تولید و ما‌بقی آن برآورد قاچاق است.

۱۱۴ واحد تجاری متخلف در زمینه عرضه پوشاک قاچاق در مجتمع‌های تجاری تهران شناسایی شدند و با تشکیل پرونده‌های متخلفان ۲۰۰ میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شد و با اقدامات صورت گرفته قاچاق پوشاک به کشور ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است. طرح مبارزه با قاچاقچیان پوشاک علاوه بر تهران به طور همزمان در هشت استان کشور اجرا شده است.

 


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از جهان صنعت، بر‌اساس برآوردهای صورت گرفته در سال ۹۶، حجم ورودی و خروجی قاچاق از کشور ۱۳ میلیارد دلار بود.

 

۱۵ هزار و ۱۰۴ پرونده قاچاق به ارزش شش هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال در دو ماهه اول امسال تشکیل شده است که ۴۵ درصد این پرونده‌ها از نظر ارزش محموله کشف شده یا سازمان‌یافتگی قاچاق، پرونده‌های مهم بوده است.

 

سامانه جریمه هوشمند ناوگان فاقد بارنامه هم‌اکنون در ۳۵ محور کشور در حال فعالیت است. امسال برای متخلفان ۴۲ برند پوشاک محرز قاچاق در استان‌های تهران و البرز پرونده تشکیل شده است. در زمینه قاچاق پوشاک امسال ۸۵۰ پرونده تشکیل شده است و پارسال پنج هزار پرونده برندهای محرز قاچاق تشکیل و منجر به صدور رای شد.

 

پارسال ۲۷ درصد از جرایم تعیین‌شده در پرونده‌های سازمان تعزیرات حکومتی وصول شد.

 

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر‌اساس بررسی‌های صورت گرفته در مجلس، برآورد قاچاق کالا به کشور در سال ۹۶، ۲۵ میلیارد دلار بود و ادعای کاهش این میزان به ۱۲ و نیم میلیارد دلار قابل قبول نیست. ۹۵ درصد از مجموع کالاهای قاچاق در کشور توزیع و تنها پنج درصد آن کشف می‌شود.

چاپ این صفحه