چاپ این صفحه

عرضه پنج ماژول برای پلتفورم مدیریت کیفیت توسط کمپانی اوستر

تعداد بازدید : 427
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۴/۱۵
بازدیدکنندگان در نمایشگاه ایتمای این دوره شاهد وضعیت کنونی و آینده مدیریت کیفیت در صنایع نساجی بوده اند.

ترجمه: آزاده موحد


جهانی که در آن از همان ابتدا به جای بازرسی و حذف کیفیت نامطلوب، از وقوع آن جلوگیری می شود. واقعیت جدید امکان کنترل پیشگیرانه مبتنی بر داده ها را در کارخانجات فراهم می کند.

 

به گزارش سرویس اطلاع رسانی نساجی امروز، این کار به صورت انحصاری توسط کمپانی اوستر و از طریق پلتفورم مدیریت کیفیت USTER® QUALITY EXPERT انجام می شود. این سیستم اطلاعات کیفی مهم مربوط به هر مرحله از فرایند تولید نخ از الیاف را مرتبط، یکپارچه، تجزیه و تحلیل و تفسیر می کند.

 

این تجزیه و تحلیل بر اساس دانش فنی اوستر بوده که در مورد ناهنجاری های موجود هشدار می دهد و پیشنهاداتی را نیز برای برطرف کردن آن ها مطرح می کند ضمن این که در صورت نیاز آن ها را بهبود می بخشد.

 

در ایتمای بارسلون از پنج ماژول مربوط به USTER® QUALITY EXPERT که پیش از این توسط مشتریان در سرتاسر جهان آزمایش شده بود، رونمایی شد. این ماژول ها دیدگاهی دقیق و واقع گرایانه از کل فرایند ریسندگی در اختیار تولیدکنندگان نخ قرار می دهند که این منجر به افزایش بازدهی و کیفیتی پایدار می شود.

 

بهینه سازی ریسندگی رینگ، کنترل آلودگی و سایر خدمات


پنج ماژول مورد بحث مزایای محسوسی را برای اپراتورها، مدیران بخش کیفیت و مدیران کارخانجات به همراه دارد.


بهینه سازی ریسندگی رینگ(RSO)


تمرکز RSO بر روی گران ترین قسمت تهیه نخ بوده و با استفاده از داده های به دست آمده از USTER® QUANTUM 3 در بوبین پیچی و USTER® SENTINEL در ریسندگی رینگ، پایداری کیفیت نخ حتی در سرعت های بالا تضمین می شود.

 

ریسندگی می توانند بین داده های مربوط به بوبین پیچی و نخ پارگی و همچنین خصوصیات الیاف در یک سیستم مجزا ایجاد ارتباط کنند. این کار باعث افزایش کیفیت پیجش پودی، کاهش تغییرات کیفی و کاهش تعداد هشدارها می شود و در نهایت به سود تولیدکنندگان نخ خواهد بود.

 

در USTER® RSO 3D این عملکرد گسترش یافته و بر اساس داده های به دست آمده از هر اسپیندل به صورت جداگانه، کیفیت رینگ را رصد می کند که این به شناسایی اسپیندل های دیگر نیز کمک می کند.

 

این سیستم از طریق همکاری یکپارچه با سیستم شناسایی اسپیندل Muratec QPRO EX/FPRO EX، USTER® QUANTUM 3 و USTER® SENTINEL می تواند اسپیندل های معیوب یا دارای ماسوره های با کیفیت ضعیف را متوقف کند و در نتیجه مانع از تولید نخ با کیفیت پایین شود. این کار باعث کاهش حجم کاری اپراتورها و تضمین بیشتر کیفیت نخ می شود.

 

کنترل جامع آلودگی(TCC)


ایجاد امکان محافظت دوبرابر توسط USTER® JOSSI VISION SHIELD و USTER® QUANTUM 3 این موقعیت را برای ریسندگان فراهم می کند تا بین کیفیت و بهره وری تعادل ایجاد کنند که این باعث افزایش صرفه جویی و به حداکثر رساندن سود می شود به این معنی که ریسندگان می توانند انتخاب صحیح و مناسبی در هنگام خرید پنبه خام داشته باشند و میزان ضایعات الیاف "خوب" را کاهش دهند. بهینه سازی خروجی ها و برش ها باعث اعمال نظارت دقیقی بر سطح آلودگی شده و رضایت مشتریان را تضمین می کند.

 

مرکز اعلام هشدار


در این قسمت هشدار لازم به پرسنل مربوطه داده شده و آن ها مستقیما به سمت موقعیت دقیق خطای رخ داده شده، راهنمایی می شوند. دانش و اطلاعات مربوط به این هشدارها برای استفاده در آینده ذخیره سازی شده است که باعث می شود اپراتورها سریع تر عکس العمل نشان دهند. 

 

تجزیه و تحلیل کارخانه


تجزیه و تحلیل هوشمند و مبتنی بر داده ها توسط USTER® QUALITY EXPERT این امکان را برای مشتریان فراهم می کند تا بتوانند مروری عالی بر فعالیت های کارخانه داشته باشند. برای ایجاد شفافیتی جامع و دسترسی آسان اطلاعات ذخیره می شوند. نتیجه این کار صرفه جویی در زمان و هزینه هاست.

 

پیش بینی عیوب نخ


پیشگویی دقیق نحوه عملکرد نخ در فرایندهای پایین دستی باعث ایجاد حس امنیت و اعتماد به نفس هم در تولیدکنندگان نخ و هم مشتریان می شود. کارخانجات ریسندگی می توانند نخ های با کیفیت پایین تر از استاندارد را جدا و حذف و تنها نخ هایی را که متناسب با نیاز مشتریان است برای آن ها ارسال کنند.

 

پلتفورم مدیریت کیفیت برای موفقیت های تجاری طولانی مدت


پلتفورم مدیریت کیفیت با افزایش بهره وری، تاثیر مستقیم بر بهبود امنیت تجاری برای تولیدکنندگان نساجی دارد. سودآوری یک کارخانه نساجی و پایداری آن در آینده تا حد زیادی به بهینه سازی تولید و قابل پیش بینی بودن کیفیت محصول بستگی دارد.

 

توماس ناسیو، مدیرعامل اوستر عقیده دارد که مشتریان شرکای کمپانی هستند و برای بقای موفقیت و غلبه بر چالش ها حمایت از آن ها لازم است و این کار با تامین بهترین خدمات و سیستم ها امکان پذیر می شود.

 

تامین کیفیت برای تولیدکنندگان پارچه


نمایش مدیریت تخصصی کیفیت و فناوری برتر USTER® Fabric Inspection در ایتما


از سال 2018 به بعد سیستم های کنترل کیفیت اوستر برای بازرسی پارچه نیز کاربرد داشته است و در ایتمای 2019 شاهد رونمایی از اولین نوآوری مهم این کمپانی پس از توسعه سیستم های بازرسی خودکار Elbit Visions Systems (EVS) بوده ایم. 

 

تولیدکنندگان پارچه در حال حاضر نیز با سیستم های USTER®EVS Q-BAR، FABRIQ VISION و FABRIQ SHADE که برای بازرسی بیش از 60 میلیون متر پارچه در روز در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند، آشنا هستند. در ایتمای بارسلون از USTER® Q-BAR 2 و USTER® FABRIQ EXPERT رونمایی و طرز کار آن ها برای بازدیدکنندگان شرح داده شد.

 

طبیعت رقابت پذیر بازار نساجی برای تولیدکنندگان پارچه به این معناست که کیفیت باید قابل اعتماد باشد ضمن این که هیچ گونه خطایی برای مشتریان قابل قبول نیست. هدف USTER® FABRIQ EXPERT و USTER® Q-BAR 2 این است که با استفاده از بهترین فناوری های در دسترس برای نظارت بر تولید و بهبود آن در ابتدایی ترین مرحله ممکن، به کارخانجات نساجی در تضمین کیفیت محصولاتشان کمک کند.

 

مراحل نظارتی شامل تعیین سریع موقعیت خطای پیش آمده، شناسایی ریشه خطا و انجام اقدام صحیح برای رفع آن می شود. تجربه اوستر در سیستم های مدیریت کیفیت باعث گسترش کاربرد فناوری EVS در صنایع نساجی شده است. 

 

تاثیر مستقیم تشخیص خطا در موفقیت تجاری


سیستم USTER® Q-BAR 2 نسل بعدی سیستم بازرسی و نظارت اولیه بر روی ماشین بوده که طراحی آن آسان کاربرد می باشد و بهبودهای عملیاتی برای عملیات بافندگی بر روی آن صورت گرفته است. طراحی الهام بخش اوستر مزایای زیادی را به همراه دارد از جمله مشخص کردن موقعیت خطا و دسترسی بهتر برای انجام آسان تر عملیات تعمیر و نگهداری.

 

موقعیت USTER® Q-BAR 2 بر روی هر ماشین دقیقا پشت شانه است که بهترین موقعیت برای تشخیص سریع و زودهنگام خطاهای موجود در پارچه می باشد. در واقع اپراتور این امکان را دارد تا به سرعت در برابر هشدارها واکنش نشان داده و سیگنال ها را متوقف و مشکل را برطرف کند و مانع از ادامه پیدا کردن آن شود که نتیجه آن به حداقل رسیدن ضایعات مواد اولیه می باشد. اپراتورها توسط یک ال ای دی قرمز به محل دقیق بروز خطا راهنمایی می شوند و نورهای کنار ماشین نیز نشان دهنده حالت سیستم هستند.

 

خطاهای موجود در پارچه طبقه بندی و ذخیره می شوند، برای هر رول یک "نقشه خطا" ایجاد می شود که می توان بعدها با استفاده از صفحه نمایش لمسی به آن رجوع کرد. این سیستم نیاز به بازرسی های پس از بافندگی را در بیشتر موارد کم می کند.

 

سیستم USTER® Q-BAR از همین ابتدا تاثیر چشمگیری بر موفقیت تجاری کاربران به جا گذاشته است. برای مثال یکی از تولیدکنندگان منسوجات فنی در آمریکا گزارش می دهد که موفق شده با امکان تضمین کیفیت برای پارچه ها بدون درز، حجم فروش خود را افزایش دهد.

 

در این کارخانه مواد اولیه مورد استفاده در زیرلایه برای پوشش ها تولید می شود که در آن خطاهای بزرگ تر از 9 اینچ قابل قبول نیست چون نیازمند برش و دوخت می باشد. 

 

مزیت استفاده از USTER® Q-BAR در این جا توقف سریع بافندگی به هنگام بروز خطا پیش از رسیدن آن به اندازه بحرانی و رسیدن به فرایندهای بعدی است.

 

شفاف سازی کامل کیفیت کالا بر روی ماشین


سیستم USTER® FABRIQ EXPERT کلید شناسایی زود هنگام مشکلات کیفیتی بر اساس داده های کیفی جمع آوری شده از بازرسی پارچه بر روی ماشین بافندگی می باشد. تولیدکنندگان پارچه می توانند با استفاده از سیستم های USTER® Q-BAR 2 که بر روی هر ماشین قرار می گیرد به یک بررسی اجمالی از نصب و راه اندازی دست پیدا کنند برای مثال از داده های کیفی می توان برای مقایسه کارایی سبک های مشابه بر روی ماشین های مختلف استفاده کرد. مزیت دیگر این سیستم مشخص کردن زمان تعویض قطعات یدکی و جلوگیری از خطاهایی است که در هنگام استفاده از قطعات فرسوده رخ می دهد. 

 

تصویر کلی که USTER® FABRIQ EXPERT از کارخانه می دهد به تصویر واقعی نزدیک تر است. این تصویر، مفهوم "به کیفیت فکر کن" اوستر را دنبال می کند و حامی مشتریان در تصمیم گیری های آگاهانه آن ها برای موفقیت های طولانی مدت در کسب و کارشان است و این امر از طریق افزایش بازده مولد و مدیریت موثر کیفیت ممکن می شود.

 

مزایای سیستم های اوستر برای تولیدکنندگان پارچه


فناوری مطرح بازرسی بصری خودکار که در صنایع نساجی شناخته شده است در کنار خدمات و سیستم های بی رقیب مدیریت کیفیت اوستر باعث شده تا یک "تیم رویایی"  عالی در اختیار تولیدکنندگان پارچه قرار بگیرد.

 

آن ها اکنون می توانند با بازرسی پارچه بر روی ماشین به سیستم تشخیص خودکار خطا با کارایی بالا و همچنین شفافیت کامل کیفیت بافندگی دسترسی داشته باشند. سیستم USTER® Fabric Inspection دارای مزیت های موثری برای تولیدکنندگان پارچه است چه از نظر جلب رضایت مشتری و چه موفقیت های تجاری طولانی مدت برای صاحبان کارخانجات.

 

پیشرفت های مهم صورت گرفته در USTER® TESTER 6 دو ویژگی جدید آن و همچنین بهینه سازی کلی کارخانه توسط پلتفورم مدیریت کیفیت می باشد. این سیستم که جدیدترین نسخه فناوری های اوستر است، با وجود راهکارهای نوآورانه خود همچنان در مسیر پیشرفت و تکامل قرار دارد تا بتواند همگام با جدیدترین ترندهای صنعتی عمل کند.

 

برای اثبات این امر دومثال وجود دارد: یکی امکان اندازه گیری نخ رسانا و امکان بررسی تاب نخ در سرعت بالا و تغییرات تاب به عنوان بخشی از فرایند معمول آزمایش نخ.

 

با استفاده از این سیستم امکان استفاده از راهکارهای کاملا دیجیتال برای افزایش یکپارچگی داده ها در کل کارخانه ریسندگی وجود دارد و اطلاعات به دست آمده از ابزارهای اندازه گیری مختلف در پلتفورم واحد مدیریت کیفیت به هم مرتبط و تفسیر می شوند. صاحبان کارخانجات ریسندگی برای نخستین بار به تمام امکانات لازم برای بهینه سازی کامل کارخانه خود دسترسی دارند.

 

ارزیابی کیفی نخ های رسانا


نخ های رسانا در دهه گذشته و در میان بازارهای در حال رشد سریع نظیر پوشاک محافظ، لباس های ورزشی و مراقبت های بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار شده اند. تولیدکنندگان پوشاک محافظ به طور خاص با موسسات دولتی سر و کار خواهند داشت. اعتبار و آبروی تامین کنندگان در چنین محیط رقابت پذیری بسیار مهم و حیاتی است و تا حد زیادی نیز به ثبات در کیفیت بستگی دارد تا مانع از بروز هرگونه مطالبات هزینه بری از سوی مشتریان شود.

 

تا به امروز امکان اندازه گیری کیفیت نخ های رسانا وجود نداشت که خود مشکلی برای ریسندگان محسوب می شد.

 

در حال حاضر از Sensor OM برای اندازه گیری رویدادهای تکرار شونده در این نخ ها استفاده می شود. با استفاده از این سنسور نپ ها، نقاط ظریف و ضخیم، یکنواختی نخ، قطر، تراکم و شکل که تمام پارامترهای لازم برای رسیدن به کیفیت مطلوب در نخ های رسانا هستند، تجزیه و تحلیل می شود.

 

تاب و تغییرات تاب 


ریسندگان تا جایی که ممکن باشد از اندازه گیری دستی و اغلب ذهنی تاب نخ جلوگیری می کنند. میزان تاب نخ یکی از پارامترهای کیفی مهم است که بر ظاهر نخ، کارایی محصول نهایی و سطح بهره وری تاثیرگذار می باشد.

 

در حال حاضر می توان این پارامتر مهم را برای نخ های کامپکت و رینگ 100 % پنبه ای در طول فرایند آزمایش نخ، اندازه گیری کرد و با انجام یک مرحله فرایند آزمایشگاهی اطلاعات جامعی را در مورد تمامی پارامترهای مرتبط با آن در اختیار تولیدکنندگان نخ قرار داد. ابزار اندازه گیری USTER® TESTER 6 تنها ابزار اندازه گیری نخ موجود در بازار است که امکان به دست آوردن داده های مربوط به تاب و تغییرات تاب را در طول فرایند اندازه گیری نخ با سرعت m/min 800 فراهم می کند.

 

این نوآوری ها باعث گسترش هر چه بیشتر قابلیت های USTER® TESTER 6 می شوند.

 

ارتباط با USTER® STATISTICS


داده های به دست آمده از USTER® TESTER 6 به خوبی با معیارهای جهانی USTER® STATISTICS مرتبط است، معیارهایی که برای هر تولیدکننده نخ لازم و ضروی می باشد.

 

از اکتبر 2018 این معیارها به صورت یک اپلیکیشن در iOS، اندروید و ویندوز 10 در دسترس می باشد و در حال حاضر به یکی از موفق ترین اپلیکیشن ها در صنایع نساجی تبدیل شده است.

 

نسخه 1.4 از این اپلیکیشن اکنون در اپ استور موجود بوده که برای بیشتر انواع نخ های متداول، 100 درصد پنبه ای و نخ های کامپکت مورد استفاده در کشبافی دارای پایگاه داده ای گسترده تری است و همچنین فهرست پرسش و پاسخ های رایج در آن نیز متنوع تر شده است.

چاپ این صفحه