چاپ این صفحه

شهرک پوشاک اصفهان ۱۲۰ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند

تعداد بازدید : 302
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۴/۱۶
نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک پوشاک می‌تواند ۱۲۰ هزار شغل مستقیم و ۵ میلیارد دلار کالا در سال ایجاد کند، این حق اصفهان است که با سابقه درخشان خود در نساجی و پوشاک جایگاه خود را مجدداً در دست بگیرد.

 حسینعلی حاجی دلیگانی در نخستین نشست تخصصی صنایع نساجی، پوشاک و فناوری‌های وابسته با اشاره به حمایت از صنایع اظهار داشت: بنده از طریق این تریبون به عنوان یکی از خادمان مردم در مجلس شورای اسلامی از شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار از استان اصفهان، آمادگی خود را در حمایت همه جانبه از صنعت نساجی و پوشاک و آنچه که باید در عرصه قانون‌گذاری و عرصه نظارتی وجود داشته باشد، اعلام می‌دارم.

 

به گزارش سایت نساجی  امروز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، وی ادامه داد: اعتقاد دارم که راه اقتصاد مقاومتی نیز می‌تواند از این صنعت آغاز شود همانگونه که از گذشته این صنعت نیز می‌توانیم دریابیم که این صنعت از نظر خودکفایی و خود اتکایی حرف نخست را می‎‌زند.

 

نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی پیرامون سابقه صنعت نساجی تصریح کرد: همه ما شاهد گذشته این صنعت پرافتخار در مرکز شهر بودیم و این در حالی است که این واحدها حتی در زمان دفاع مقدس نیز مهمترین پشتیبانی‌ها و همچین تعداد اعزامی زیادی را از خود به یادگار گذاشته‌اند. افراد مشغول به کار در این واحدها با توجه به سطح درآمد پایین خود در راستای دفاع از تمامیت ارزی و دفاع از وطن تلاش کردند در حالی که این مراکز نظیر کارخانه‌های بارش، بهریز، وطن، قدس و غیره یکی از پس از دیگری از بین رفتند.

 

وی افزود: در بخشی از صنعت پوشاک و نساجی نیز شاهد فعالیت به روز و رو به رشد کارگاه‌های کوچکی در سطح استان و شهر اصفهان و همچنین شهرستان برخوار هستیم که لازم است در این زمینه برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت بگیرد.

 

حاجی دلیگانی درباره شهرک پوشاک اصفهان بیان کرد: خوشبختانه جرقه‌ای پیرامون شکل گرفتن شهرک پوشاک اصفهان ایجاد شد که بدین وسیله همگان بتوانند به این شهرک دسترسی داشته باشند و به نوعی شبکه‌ای برای ادغام زنجیره پوشاک با فناوری بوده که تاکنون قرار بر ایجاد این شهرک در محور آزادگان به صورت مردم محور است.

 

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد کردیم که روند آغاز ایجاد این شهرک با سفر رئیس جمهور شکل بگیرد، بر اساس تخمین‌ کارشناسان این شهرک می‌تواند 120 هزار شغل مستقیم و 5 میلیارد دلار کالا در سال ایجاد کند. این حق اصفهان است که با سابقه درخشان خود در نساجی و پوشاک جایگاه خود را مجدد در دست بگیرد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت مباحث اقتصادی اظهار داشت: متاسفانه برخی از قوانین آن طور که باید و شاید اجرا نشده و یا تفسیر شده است.

وی بیان کرد: اساسی ترین معضل کنونی موضوع نقدینگی و افزایش به روز نقدینگی است، به گونه‌ای که به گفته کارشناسان روزانه یک هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم و اکنون نیز بیشتر شده است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: متاسفانه مشکل خلق پولی بوده که توسط بانک‌ها و موسسات مالی در کشور در حال رخ دادن است. طبق آمار اخیر میزان سودی که بانک‌ها در یک مقطع مشخص در سال‌های اخیر به سپرده‌های افراد پرداخت کرده‌اند برابر 260 هزار میلیارد تومان بوده که منشا تولید آن بانک‌ها بودند ولی این در حالی است که سود دریافتی مردم 60 هزار میلیارد بوده است.

وی درباره ارائه یارانه کنونی در کشور گفت: بخشی از یارانه ارائه شده ناعادلانه است چرا که در سال گذشته 842 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان کشور بوده که 36 هزار میلیارد تومان آن نقدی و مابقی آن به نحوی توزیع شده است که بنا به نظر کارشناسان برخی از افراد 28 برابر افراد دیگر از یارانه استفاده کرده‌اند.

چاپ این صفحه