چاپ این صفحه

نمایشگاه، محلی برای مشاهده، ارزیابی و مقایسه تمام تکنولوژی‌هاست

تعداد بازدید : 505
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۵/۸
مهندس وحید حریری- مشاور صنعت نساجی- گفت: نمایشگاه، محلی برای مشاهده، ارزیابی و مقایسه تمام تکنولوژی‌ها و ماشین‌آلات جدید و در نهایت مذاکره و خرید است نه خرید سریع و بدون مطالعه!


مهندس وحید حریری- مشاور صنعت نساجی- که امسال پنجمین دوره حضور در ایتما را تجربه کرد، گفت: صرفاً افزایش سرعت ماشین‌آلات و ارتقای اتوماسیون در ایتما بسیار چشمگیر بود و نکته خاص دیگری به چشم نمی‌آمد. 


به گزارش سرویس خبر و گزارش نساجی امروز، وی اظهار داشت: در بخش ریسندگی، حضور شرکت‌های آلمانی و سوئیس مشهودتر بود، شرکت لاکشیمی از هند نیز حضور موثری داشت و توسعه ایرجت اسپینینگ بسیار محسوس به نظر می‌رسید. 


مهنندس حریری، هدف از حضور در ایتمای بارسلون را مشاهده و آشنایی با دستگاه‌های جدید و آخرین دستاوردهای سازندگان مطرح و بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی و مشاوره به بعضی از سرمایه‌گذاران جهت انتخاب تکنولوژی مناسب برشمرد و گفت: صنعتگران ایرانی به دلیل تحریم برای مذاکره و خرید ماشین‌آلات ژاپنی با محدودیت بسیار جدی روبرو بودند و عملاً خرید ماشین‌های ژاپنی امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسید اما مذاکره با شرکت‌های سوئیسی، آلمانی و هندی بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شد. توجه کنیم که خرید و انتقال ماشین‌آلات اروپایی به ایران با دور زدن‌های مختلف و پیدا کردن راه‌های عملی برای پرداخت پول (اگرچه به سختی) با سختی و مشکلات بسیار زیادی همراه می‌باشد.  


این مشاور صنعت نساجی به نساجی امروز گفت:  صنعتگران ایرانی با حسرت به تکنولوژی‌ها و ماشین‌آلات جدید نگاه می‌کردند و افسوس بر سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی که در صنعت نساجی صورت می‌گیرد اما به دلیل تحریم و ... امکان نوسازی و بازسازی خطوط تولید وجود ندارد. 


مهندس حریری اذعان داشت: بسیاری از بازدیدکنندگان ایرانی، پول نقد برای خرید قطعات به همراه داشتند در حالی‌که نمایشگاه، محلی برای مشاهده، ارزیابی و مقایسه تمام تکنولوژی‌ها و ماشین‌آلات جدید و در نهایت مذاکره و خرید است نه خرید سریع و بدون مطالعه!

 

چاپ این صفحه