چاپ این صفحه

مبارزه با تقلب با استفاده از "الیاف نشانگر" کمپانی کلهایم

تعداد بازدید : 245
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۵/۲۰
کنگره جهانی الیاف درن بیرن(GFC) اتریش که پلتفورمی برای نوآوری در عرصه الیاف، نساجی، منسوجات بی بافت، تجهیزات و مهندسی مکانیک است، در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.

 در این کنگره الکساندر بچمن، مدیر بازرگانی کمپانی الیاف کلهایم به ارایه الیاف ویسکوز قابل تشخیص با یک ساختار اثرانگشتی منحصر به فرد خواهد پرداخت.


به گزارش سرویس اطلاع رسانی نساجی امروز، این تولید کننده بایرنی الیاف تخصصی ویسکوز با استفاده از این الیاف می تواند مشکل جهانی موجود در رابطه با تقلب را حل کند. افزایش سریع تقاضا برای پنبه ارگانیک و کاهش هم زمان حجم تولید این محصول باعث تولید محصولات جعلی و تقلبی شده است. البته در مورد سایر منسوجات با کیفیت بالا نیز تقلب در مقیاسی وسیع صورت می گیرد.


بچمن می گوید استفاده از پیگمنت های امنیتی در تولید الیاف مورد استفاده در اسکناس الهام بخش آن ها در تولید الیاف نشانگر شده است. به طور هم زمان نیاز به تایید اصل بودن یک محصول در زنجیره تامین نساجی نیز به شدت احساس می شد.


الیاف ویسکوز تخصصی کلهایم با وجود این پیگمنت های ویژه که به صورت دایم در ساختار الیاف تثبیت می شوند، موفق به تولید الیاف نشانگر شده است. تشخیص اصل بودن با استفاده از اسکنر تنها یک ثانیه طول می کشد و آسیبی هم به محصول وارد نمی کند.


از این الیاف می توان برای تعیین اصل بودن مواد اولیه خام با ارزش بالا نظیر پنبه مصری، پنبه ارگانیک، پشم و غیره نیز بهره گرفت. از یک اسکنر دستی به عنوان ابزار تشخیص می توان در هر مرحله از زنجیره تامین حتی در فروشگاه های خرده فروشی استفاده کرد.


بچمن در توضیح مزایای فناوری جدید می گوید: "مصرف کنندگان با استفاده از این روش می توانند مطمئن باشند که محصول خریداری شده دارای همان محتویاتی می باشد که به آن ها وعده داده شده است. آن ها این امکان را دارند تا به طور مستقل اصل بودن محصول و ادعاهای برند مورد نظر را بررسی کنند. صنعتگران نیز می توانند اطمینان حاصل کنند که مواد اولیه خام اصل دریافت کرده و دقیقا همان چیزی را تحویل گرفته اند که بابت آن هزینه کرده بودند. علاوه بر این آن ها این شانس را دارند که داستانی منحصر به فرد از یک برند خلق کنند که تماما حقیقت دارد.


در پایان، این فناوری گامی در جهت مقابله با به اصطلاح "سبزشویی" خواهد بود(سبزشویی به معنای دست آویز کردن دوستدار محیط زیست بودن برای کسب منفعت مالی بیشتر است-جی وسترولت). با این کار اعتماد از دست رفته مصرف کنندگانی که در سال های اخیر به شیوه های مختلف از آن ها سواستفاده و کلاهبرداری شده بود، بازخواهد گشت.


کمپانی کلهایم در کنگره GFC علاوه بر الیاف نشانگر، الیاف دیگری را نیز با نام Danufil QR معرفی خواهد کرد که ویژگی آن مقاومت در برابر میکروب هاست. این الیاف که اخیرا موفق به دریافت جایزه World of Wipes انجمن صنایع پارچه های بی بافت شده اند، به طور خاص برای استفاده در دستمال های ضدعفونی کننده طراحی شده اند.


تا به امروز الیاف ویسکوز علی رغم خواص عالی خود در انتقال مایعات نتوانسته اند ردپای قابل ملاحظه ای از خود در این عرصه به جای بگذارند. بچمن شرح می دهد که الیاف ویسکوز استاندارد به دلیل بار منفی خود به ترکیبات آمونیوم نوع چهارم دارای بار مثبت که کاربرد گسترده ای در مواد ضدعفونی کننده دارند، متصل می شوند و در نتیجه دیگر نمی توان از خاصیت ضدعفونی کنندگی این الیاف استفاده کرد.

 

الیاف تخصصی Danufil QR با کاهش این اثر نامطلوب به کمتر از 10 درصد مشکل فوق را حل کرده است.

 

چاپ این صفحه