چاپ این صفحه

استفاده از پلی استر بازیافتی به دست آمده از صدف در کالکشن جدید Aramark

تعداد بازدید : 238
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۵/۲۲
کمپانی آمریکایی آرامارک-تولیدکننده یونیفورم-اخیرا از مجموعه جدید خود که از مواد اولیه بازیافتی تهیه شده، رونمایی کرده است.

به گزارش سرویس اطلاع رسانی نساجی امروز، آرامارک یک مجموعه انحصاری جدید با نام WearGuard Eco Collection را عرضه کرده که برای مشتریانی که به مسایل زیست محیطی اهمیت می دهند، مناسب است.


لباس های جدید سازگار با محیط زیست از ترکیبی از الیاف بازیافتی تهیه شده که عبارتند از پلی استر بازیافتی متداول، پلی استر به دست آمده از صدف و الیاف با کارایی بالای ریپریو که کاملا از بطری های پلاستیکی بازیافتی تهیه می شود.


برد دروموند، مدیر ارشد اجرایی کمپانی می گوید: "ما حدود پنج سال بر روی فناوری های مختلف دوستدار محیط زیست تحقیق کردیم. به محض این که به یک فناوری مقرون به صرفه، راحت و کاربردی برای لباسهای کار و کژوال یا غیر رسمی رسیدیم طراحی کالکشن جدید را آغاز کردیم."


کالکشن جدید شامل تی شرت، پولوشرت و پیراهن های کار دارای بافت تاری پودی است. این لباس ها برای استفاده به عنوان یونیفورم طراحی شده اما برای استفاده روزمره سایر مصرف کنندگان نیز مناسب است.


یکی از نکات جالب توجه در این کالکشن استفاده از پلی استر به دست آمده از صدف در آن است. برای این منظور صدف را به صورت پودر درآورده و با بطری های پلاستیکی بازیافتی ترکیب و الیاف پلی استری از آن تهیه می کنند.


محصول جدید نه تنها به مشتریان کمک می کند تا تاثیر کمتری بر محیط زیست به جا بگذارند بلکه لباسی راحت، خوش استایل و بادوام در اختیار آن ها می گذارد.


تیم منبع یابی آرامارک برای تامین مواد اولیه کالکشن جدید به انجام تحقیقات میدانی در نمایشگاه های تجاری بین المللی در سرتاسر جهان پرداخت و ارتباطاتی را با تولیدکنندگان زیست سازگار پارچه برقرار کرد تا پارچه های جدید و پایا را شناسایی و خط تولید جدید خود را راه اندازی کند.


تولید ترکیبات بازیافتی باعث خارج شدن ضایعات از زمین های دفن زباله، کاهش مصرف آب و انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در طول فرایند می شود. برای مثال برای تولید پلی استر بازیافتی 90 درصد آب کمتر و 85 درصد انرژی کمتر نسبت به پلی استر معمولی نیاز است ضمن این که انتشارات دی اکسید کربن نیز 60-50 درصد کاهش پیدا می کند.


آرامارک در تولید این محصول با کمپانی یونیفای-تولید کننده الیاف ریپریو-همکاری کرده است. یونیفای بیش از 15 میلیارد بطری پلاستیکی را به الیاف بازیافتی تبدیل کرده است، کمپانی آرامارک نیز از پارچه های انتقال دهنده رطوبت برای مجموعه انحصاری پوشاک خود استفاده می کند.
  

چاپ این صفحه