چاپ این صفحه

هزینه سالانه ۱۵۰۰ دلاری جنگ تجاری برای خانوارهای آمریکایی

تعداد بازدید : 275
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۶/۱۲
تعرفه‌ ۱۵ درصدی بر میلیاردها دلار از کالاهای مصرفی چینی نظیر ظروف، قلم موی نقاشی و پوشاک وضع شده است. این تعرفه‌های جدید، به خانوارهای آمریکایی به مستقیم‌ترین شکل ممکن آسیب می‌زند.

 دور جدید تعرفه‌های ترامپ از روز یکشنبه اجرایی شد و باعث شد اکثریت واردات آمریکا از چین تحت این تعرفه‌ها قرار بگیرند. این جدیدترین دور تشدید جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان است؛ این بار تعرفه‌ای ۱۵ درصدی بر میلیاردها دلار از کالاهای مصرفی چینی نظیر ظروف، قلم موی نقاشی و پوشاک وضع شده است. این تعرفه‌های جدید، به خانوارهای آمریکایی به مستقیم‌ترین شکل ممکن آسیب می‌زند.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از تجارت‌‌ نیوز، پس از تعرفه‌های روز یکشنبه، ۸۷ درصد از پارچه‌ها و البسه‌های چینی و ۵۲ درصد از کفش‌های وارد شده از این کشور مشمول تعرفه می‌شوند.

 

مطالعه بانک جی‌پی مورگان نشان داد که تعرفه‌های ترامپ برای هر خانوار آمریکایی به طور متوسط ۱۰۰۰ دلار در سال، هزینه اضافی خواهد داشت. این مطالعات قبل از بالا رفتن تعرفه‌ها در روز یکشنبه، انجام شده است.

 

اما مطالعات کریل بروسیاک، تحلیل‌گر و اقتصاددان دانشگاه لندن و خاویر ژاراول، اقتصاددان دانشکده اقتصاد لندن، نشان می‌دهد که تعرفه‌های جدید سالانه ۴۶۰ دلار در سال برای یک خانواده متوسط آمریکایی هزینه خواهد داشت.

 

هزینه سالانه این تعرفه‌ها در طیف‌های مختلف دستمزد متفاوت است؛ ثروتمندترین خانوارهای آمریکایی باید سالانه ۹۷۰ دلار اضافی برای این تعرفه‌ها پرداخت کنند و فقیرترین خانواده‌ها هم مجبور به پرداخت اضافی ۳۴۰ دلار در سال می‌باشند.

 

این در حالی است که سیاست‌های تجاری دولت ترامپ به کالاهای چینی محدود نبوده است و تخمین زده می‌شود با تعرفه‌هایی که بر کالاهای مکزیکی، کانادایی، اروپایی و دیگران وضع شد، هزینه اضافه سالانه ۲۵۰ دلاری بر خانوارهای آمریکایی تحمیل شده باشد.

 

اگر تمام تعرفه‌های برنامه‌ریزی شده برای پاییز امسال هم به این تعرفه‌ها اضافه شوند، این ارقام ۲ برابر خواهند شد. این فاصله زیادی را با وضعیت سال گذشته نشان می‌دهد؛ در مطالعه مشابهی که سال گذشته انجام شد هزینه ناشی از تعرفه‌ها برای هر خانوار آمریکایی، تنها ۶۰ دلار بود.

چاپ این صفحه