چاپ این صفحه

مقررات ارزی وثیقه واردکنندگان ابلاغ شد

تعداد بازدید : 296
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۶/۱۲
اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی تبصره ۴ ذیل بند «ی» بخش اول مجموعه مقررات ارزی درباره وثیقه مقرر واردکنندگان را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

فرهاد آگاهی رییس هیات مدیره فدراسیون واردات در تاریخ ۱۶ تیرماه در نامه‌ای به دکتر عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی خواستار اجرای صحیح تبصره ۴ از بندی «ی» مجموعه مقررات ارزی کشور مبنی بر رفع تعهد ارزی واردکنندگان معادل کالای ترخیص شده از گمرکات شده بود.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایبِنا،  در این نامه آمده بود: احتراما بازگشت به دستورالعمل سامانه رفع تعهدات ارزی واردکنندگان نرخ خردادماه سال ۱۳۹۸ به استحضار می‌رساند، عدم اجرای صحیح تبصره ۴ بند «ی» مجموعه مقررات ارزی کشور مبنی بر رفع تعهد ارزی واردکنندگان معادل کالای ترخیص شده از گمرکات توسط بانک‌های عامل، مشکلات عدیده‌ای را در پی داشته است.

 

وی افزوده بود: متاسفانه با گذشت سه ماه از مصوبه شورای گفتگو با حضور وزیر محترم اقتصاد و ابلاغ آن به بانک مرکزی، کماکان در بانک‌های عامل برخلاف ضوابط بانک مرکزی موارد کسر تخلیه یا احتمال بیش بود ارزش کل پروفورم، به عنوان تعهد ارزی واردکنندگان لحاظ می‌شود.

 

شود.

 

در نامه‌ای که از سوی اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در جواب نامه رییس هیات مدیره فدراسیون واردات ارسال شده، آمده است: احتراما بازگشت به نامه شماره ۹۸۰۴۱۶۰۲ مورخ ۱۶ تیرماه ۱۳۹۸ در ارتباط با درخواست مطروحه، به اطلاع می‌رساند در اجرای مصوبات هشتاد و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی پیرامون وثیقه مقرر در تبصره (۴) ذیل بند «ی» بخش اول مجموعه مقررات ارزی به موجب نامه عمومی شماره ۱۳۸۰۰۵/۹۸ مورخ ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸، مراتب جهت اجرا به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. لذا خواهشمند است به واردکنندگان اعلام کرده تا موضوع را از بانک عامل مربوطه پیگیری کنند.

این نامه به امضای سیدعلی شعیبی و علی قاسمی در اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی رسیده است.

یده است.

چاپ این صفحه