چاپ این صفحه

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان تشریح کرد: مقابله با واردات غیرقانونی منسوجات در میز نساجی کشوری

تعداد بازدید : 476
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۶/۱۷
مظفر چلمقانی - دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان- اعلام کرد: کالاهای نساجی تا زمانی‌که توسط میز نساجی‌، ممهور به مهر عدم تولید در داخل نشوند، اجازه ورود به خاک کشور را پیدا نخواهند کرد.

وی در گفت‌وگو با نساجی امروز ضمن اعلان مطلب فوق، در مورد شکل‌گیری میز نساجی کشوری گفت: سال گذشته نامه‌ای از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به سازمان صنعت و معدن اصفهان و خانه صنعت و معدن استان اصفهان ارجاع شد و طی آن، دستورالعمل شکل‌گیری پنج میز تخصصی صادرات از جمله «میز صنایع نساجی» ابلاغ شد.


مظفر چلمقانی  افزود: میز نساجی کشوری دارای کمیته‌های تخصصی همچون «صادرات» ، «آموزش»، «بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات» می‌باشد و پس از برگزاری جلسات متعدد، خواسته‌های میز نساجی به صورت دقیق و کارشناسی استخراج و توسط خانه صنعت و معدن اصفهان به سازمان توسعه تجارت ایران منتقل شدند. 


دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان، ضمن ابراز گلایه از عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، جهت افتتاح رسمی میز نساجی کشوری به نساجی امروز گفت:  در نهایت با حضور خانم مهندس محرابی- مدیرکل دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی صنعت، معدن و تجارت، میز نساجی در اصفهان افتتاح شد و به امید خداوند پس از ایام سوگواری سیدالشهداء، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. 


به گفته چلمقانی، متأسفانه مباحث مربوط به مافیا و مسائل غیرقانونی در واردات محصولات نساجی وجود دارد اما میز نساجی، نهایت تلاش خود را برای دفاع از حقوق تولیدکننده داخلی به عمل خواهد آورد و اطمینان داشته باشید فعالیت‌های این میز از سوی متولیان امر دارای ضمانت اجرایی نیز خواهد بود.  


وی، مهم‌ترین مشکل فعلی نساجی ایران را «واردات بی‌رویه منسوجات» برشمرد و گفت: مافیای واردات نساجی با دلار 4200 تومانی نخ وارد و آن را با دلار  14-13 هزار تومانی به بازار عرضه کردند که این امر مشکلات بسیاری برای کارخانه‌های نساجی به وجود آورد.


این فعال نساجی، کیفیت نخ‌های تولید ایران را بسیار مطلوب و قابل رقابت با مشابه خارجی دانست و گفت: به جز یک مورد نخ پلی‌استر خاص که در کشور تولید نمی‌شود، توانمندی واحدهای نساجی در تولید و عرضه نخ‌های نساجی چشمگیر است.


وی در پایان ابراز امیدواری نمود تا با همفکری، همکاری و خِرد جمعی تمام تشکل‌های نساجی سراسر کشور، منافع صنایع نساجی ایران تأمین شود.

چاپ این صفحه