چاپ این صفحه

کوله پشتی های هوشمند؛ محصول مشترک گوگل و ایوسن لوران

تعداد بازدید : 316
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۷/۱۳
کمپانی های گوگل و ایوسن لوران طی یک همکاری مشترک موفق به تولید و عرضه یک کوله پشتی لوکس متصل به اینترنت شده اند.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، این کوله پشتی که Cit-e نام دارد، نخستین کوله پشتی لوکس متصل به اینترنت می باشد که قابلیت کنترل موزیک، علامت گذاری بر روی نقشه گوگل، عکس گرفتن و بسیاری از امور دیگر را تنها با یک حرکت ساده داراست. 


محصول جدید با استفاده از پروژه ژاکارد کمپانی گوگل که در آن تجربیات دیجیتال جدید در منسوجات به کار گرفته می شود، ساخته شده است. 


فناوری ژاکارد که توسط دکتر ایوان پوپیروف اختراع شده است، امکان تولید منسوجات متصل به اینترنت را برای برندها فراهم می کند. ژاکارد به صورت جزیی از منسوج طراحی می شود و در نتیجه امکان به کارگیری آن در هر ماده اولیه ای وجود دارد. رشته های ژاکارد توسط کمپانی گوگل و با همکاری هنرمندان ژاپنی طراحی شده است.


به گفته سخنگوی گوگل این کمپانی در پروژه ژاکارد با برندهای مطرح دنیا همکاری داشته است.


دو جزء اصلی ژاکارد رشته های ژاکارد و تگ ژاکارد است. تگ ژاکارد کوچک، هوشمند و در عین حال محکم و مقاوم می باشد.

 

این تگ در واقع یک کامپیوتر بسیار ریز بوده که به اپلیکیشن ژاکارد متصل است و حرکات را تبدیل به دستور می کند تا اپلیکیشن آن ها را اجرا نماید. منسوج مورد نظر به هر شکلی که باشد-کاپشن، کوله پشتی یا کفش-ژاکارد می تواند به صورت بدون دوخت و یکپارچه درون آن قرار بگیرد و تبدیل به جزیی از آن شود. 


رشته های ژاکارد امکان ایجاد تماس را فراهم می کنند. به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، این رشته ها به محض ریسیده شدن ظاهر، کارایی و زیردستی مانند نخ های معمولی پیدا می کنند و می توان آن ها را برای بافت منسوجات تعاملی مورد استفاده قرار داد. این منسوجات را نمی توان از منسوجات معمولی تشخیص داد. رشته های ژاکارد از آلیاژهای فلزی بسیار نازک تهیه می شوند و در نتیجه به راحتی می توان آن ها را با طیف گسترده ای از الیاف طبیعی و مصنوعی ترکیب و نخ های متفاوتی تولید کرد. 


مزیت فناوری فوق این است که با استفاده از روش های تولیدی و ماشین های بافندگی موجود می توان آن را به کار گرفت که این موضوع کار را برای برندها ساده تر می کند.


کوله پشتی های Cit-e قابلیت های زیادی دارند. این کوله ها دارای یک بند هستند که امکان واکنش کوله پشتی به حرکات تماسی، نور و لمس را برای آگاه کردن کاربر هنگامی که گوشی خود را جا گذاشته است، فراهم می کند. علاوه بر آن با انجام یک حرکت می توان با دوربین گوشی عکس گرفت و یا از وضعیت ترافیکی، آب و هوا و اخبار آگاه شد. 


این کوله پشتی ها در ایتالیا تولید می شوند و در حال حاضر در فروشگاه ایوسن لورن در لس آنجلس و پاریس و به صورت آنلاین در وب‌سایت این برند برای ساکنین آمریکا و اتحادیه اروپا در دسترس می باشند.


محصول جدید تا پیش از اتمام سال 2019 در 50 فروشگاه دیگر در شش کشور(آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آمریکا و ژاپن) نیز در دسترس خواهد بود. 


نخستین همکاری پروژه ژاکارد گوگل با کمپانی لیوایز و در سال 2017 بوده است. محصول این همکاری کاپشن های Commuter Truckerاست که به طور اختصاصی برای دوچرخه سواران داخل شهری طراحی شده تا بتوانند مسیرها را پیدا کنند، دوچرخه را کنترل کنند و در حین حرکت همچنان به اینترنت متصل باقی بمانند. 


در این محصول ژاکارد درون آستین کاپشن بافته می شود. رشته های ژاکارد درون سرآستین چپ کاپشن بافته شده و امکان دستور دادن را توسط یک حرکت تماسی ساده فراهم می کنند.


کمپانی گوگل بیش از 200 ایده برای پروژه های مختلف از سرتاسر جهان دریافت کرده که از میان آن ها سه پروژه Oma Space Studio،  Chloe Bensahelو   Amor Muñozپذیرفته شده است. تیم های جدید در ماه های آتی با کمک مربیان گوگل و امکان دسترسی داشتن به آزمایشگاه ها و منابع گوگل دیدگاه های خود را به واقعیت تبدیل خواهند کرد.
     
 

 

چاپ این صفحه