چاپ این صفحه

مدرس خیابانی در نشست با مدیران و دبیران میزهای کشوری سازمان توسعه تجارت ایران : تجارت؛ موضوعی فرابخشی است

تعداد بازدید : 476
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۸/۶
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در دیدار با دبیران میزهای کشوری معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت، گفت: هرچند سازمان توسعه تجارت ایران متولی تجارت خارجی است اما فراموش نکنیم که تجارت خارجی یک موضوع فرابخشی است و تمام دستگاه‌های مرتبط باید مشارکت کرده و پاسخگو باشند.

حسین مدرس خیابانی در این نشست صمیمانه ضمن تأکید بر اهمیت نقش کلیدی سازمان توسعه تجارت ایران در صادرات اظهار داشت: نوع فعالیت سازمان توسعه تجارت ایران نباید ماهیت دیپلماتیکی به خود بگیرد چرا که سبب عدم چابکی و عدم انعطاف‌پذیری لازم برای انجام فعالیت‌های عملیاتی خواهد شد.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران،  وی افزود: انتصاب آقای زادبوم در کسوت ریاست کل جدید سازمان توسعه تجارت ایران، به عنوان فردی با تجربه از بطن سازمان و مسلط به امور مربوطه، نوید بخش جهش و تحول قابل تأمل در سازمان توسعه تجارت ایران خواهد بود.

 

اطلاع رسانی مستمر و مکرر فعالیت‌ها و خدمات سازمان توسعه تجارت


مدرس خیابانی بر لزوم اطلاع‌رسانی مستمر و مکرر در خصوص فعالیت‌ها و خدمات این سازمان به تجار و فعالان اقتصادی تأکید کرد و گفت: انتظار من از سازمان توسعه تجارت ایران آن است که با یک سازماندهی قوی، فعالیت‌ها و خدمات خود را به صورت گسترده به تشکل‌ها، تجار، کارآفرینان و فعالان اقتصادی اطلاع‌رسانی نماید.

 

صادرات موضوع اساسی کشور است


قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی صادرات را موضوع اساسی کشور توصیف کرد و گفت: تجارت خارجی یک موضوع فرابخشی محسوب می‌شود، بنابراین، نه تنها سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی، بلکه تمام دستگاه‌های مرتبط باید ضمن مشارکت فعال، پاسخگو نیز باشند.

 

در ادامه این جلسه، حمید زادبوم، معاون وزیر صمت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، بیان داشت: نیروی انسانی سازمان با تکیه بر دانش و تخصص خود و رایزنان بازرگانی با وجود تجربات گرانبهای خود از حضور در متن بازارهای هدف در خدمت اعتلای تجارت خارجی و صادرات کشور است.

 

همچنین، مسعود کمالی اردکانی، سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی با تشریح ساختار این معاونت، عنوان کرد: برنامه‌های توسعه‌ای، زیرساختی و ترویجی در حال انجام و پیگیری است، به عنوان مثال از ظرفیت و دانش رایزنان بازرگانی که به کشور بازگشته‌اند در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی در استان‌ها بهره‌گیری می‌شود.

 

در ادامه، بهروز الفت، مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا، گرفتن بازخورد مثبت از موج جدید به وجود آمده در سازمان برای تمرکز بر کالا و کشورهای هدف را نیازمند زمان دانست و گفت: از 15 کشور هدف دارای اولویت، 5 کشور در حوزه دفتر کل اروزپا و آمریکا قرار دارد و در 7 ماه گذشته 75 اقدام در قالب اقدامات ترویجی و تسهیلی صورت گرفته است.

 

سید رضا سید آقازاده، مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه، نیز از ابتکار این دفتر در خصوص دعوت از رایزنان بازرگانی کشورهای هدف در تهران در کارگاه‌های یک روزه به منظور به اشتراک گذاشتن اطلاعات تجاری کشور خود برای آشنایی تجار و فعالان اقتصادی خبر داد.

 

فرزاد پیلتن، سرپرست دفتر کل عربی و آفریقایی، گفت: امکانات و ساختار این دفتر بر کشورهای اولویت‌دار همسایه متمرکز شده و رویکرد ما ایجاد بازار، توسعه بازار و حفظ بازار در سطوح بنگاه‌ها، تشکل‌ها، تجار و تأمین‌کنندگان است.

 

گفتنی است، در پایان این نشست، دبیران میزهای کشوری به معرفی وظایف خود و ارائه گزارش پرداختند.

چاپ این صفحه