چاپ این صفحه

بلاتکلیفی اجرای کد شناسنامه کالا در بخش پوشاک

تعداد بازدید : 401
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۸/۶
رئیس اتحادیه پیراهن فروشان گفت: اجرای کد شناسنامه کالا در بخش پوشاک، بلاتکیف است.

 حسین آقا کوچکی رئیس اتحادیه پیراهن فروشان، درباره اجرای کد شناسنامه کالا در بخش پوشاک اظهار کرد: هم اکنون اجرای کد شناسنامه کالا در بخش پوشاک، بلاتکلیف مانده است و برنامه ریزی مناسبی برای آن، وجود ندارد.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اتحادیه پیراهن فروشان با اشاره به اینکه 20 درصد قاچاق، چمدانی است،  تصریح کرد: متاسفانه بیشترین ضربه ورود قاچاق به کشور، متوجه مردم است.

 


آقاکوچکی با تاکید بر اینکه 90 درصد تولیدات داخلی، با برند‌های خارجی، در بازار فروخته می‌شود اظهار کرد: امیدواریم که با همکاری مسئولان ذی‌ربط، مشکلات قاچاق در بازار مرتفع شود.

 

رئیس اتحادیه پیراهن فروشان در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود ممنوعیت واردات پوشاک، بازار مملو از کالا‌های وارداتی است؟ تصریح کرد: شاید اصلی ترین دلیل این موضوع، قاچاق پوشاک برند خارجی و عدم حمایت صحیح از برند ایرانی باشد.

 

آقاکوچکی با تاکید بر اینکه 30 درصد پوشاک موجود در بازار قاچاق است، افزود: البته که وضعیت قاچاق، نسبت به سال گذشته کاهشی گزارش شده است.

 

رئیس اتحادیه پیراهن فروشان با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی فعلی، موجب شده که بسیاری از نشانه‌های تجاری، نتوانند کالای خود را به کشور وارد کنند، گفت: این امر باعث شده که بسیاری از نمایندگی‌های فروش این نام‌های تجاری بصورت نیمه تعطیل فعالیت کنند.

 

گفتنی است، اخیراً این مشکل عاملی شده تا تولیدکننده ایرانی هم ملزم به دریافت کد شناسه کالا باشد. اما اجرای این قانون نواقص بسیار زیادی دارد. به عنوان نمونه بازرسان هیچ ابزاری برای بررسی کد‌های شناسه کالا نداشته و همین ایرادات باعث شده تا این موضوع به درستی اجرایی نشود.

چاپ این صفحه