چاپ این صفحه

اتاق بازرگانی کاشان؛ مسئول برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی در تهران

تعداد بازدید : 483
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۸/۸
محمود تولایی- رئیس اتاق بازرگانی کاشان- از واگذاری برپایی نمایشگاه فرش ماشینی تهران به اتاق بازرگانی کاشان خبر داد.

به گزارش سرویس خبر و گزارش نساجی امروز، وی ضمن اعلام مطلب فوق افزود: اصلاً قرار نیست نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی تهران در کاشان برگزار شود بلکه طبق ضوابط و قوانین، قاعدتا باید مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی برعهده اتاق‌های بازرگانی و نمایشگاههای داخلی اتاق اصناف باشد. 

 

تولایی یادآور شد: شورای سیاستگزاری نمایشگاه فرش ماشینی تهران متشکل‌ از مدیران و صاحبان صنایع و متخصصین  فرش ماشینی و نساجی کشور تشکیل میگردد و از کمیته فرش ماشینی انجمن نساجی هم تقاضای معرفی  نماینده در این شورا کردیم


رئیس اتاق بازرگانی کاشان به تلاش برای جلب مشارکت شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان خارجی و همچنین بهره‌مندی از مجری توانمند و متعهد در زمینه برگزاری موفق و پربار نمایشگاه فرش ماشینی تهران اشاره کرد و گفت: البته این احتمال وجود دارد که مجری فعلی نمایشگاه مذکور توسط شورای سیاست گذاری معین و برای برگزاری به سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه بین المللی ایران معرفی شود.


* همایش یک‌روزه «توسعه صادرات فرش ماشینی، فرصت‌ها و چالش‌ها»


به گفته تولایی، «همایش فرش ماشینی کاشان» در زمینه توسعه صادرات، مشکلات و چالش‌های حوزه صادرات و کسب و کار فرش ماشینی هر سال توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار می‌شد که امسال با توجه عدم برگزاری این رویداد  اتاق بازرگانی کاشان، تصمیم برپایی این همایش را  گرفت . چون رویکرد صادارتی برای این همایش مد نظر بود از رئیس و مدیران ارشد سازمان توسعه تجارت دعوت نمودیم و این سازمان با تیم کاملی از مدیران و متخصصین در همایش شرکت نمودند.

  
وی افزود: یکی از برنامه‌های این همایش، برپایی چهارمین جلسه میز فرش ماشینی با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت بود که طی آن مسائل مربوط با تولید و صادرات و صادرات فرش مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس اتاق بازرگانی کاشان در پاسخ به انتقادات موجود مبنی بر اطلاع‌رسانی اندک برگزاری همایش مذکور گفت:  ابتدا باید از مدیران فرش ماشینی که از استانها مختلف تشریف آوردند تشکر کنم و در مورد سوال شما عرض کنم حدود یک‌هفته پیش از برپایی همایش، دعوت‌نامه‌ها توسط اتاق بازرگانی کاشان ورئیس  سازمان صنایع استان اصفهان به مدعوین ارسال شد بنابراین دوستان می‌توانستند مراتب حضور یا عدم حضور را اطلاع دهند. 


تولایی با بیان این مطلب که فعالیت‌های میز فرش ماشینی هیچ‌گونه تداخل و موازی‌کاری با میز نساجی  ندارد؛ اذعان داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشکیل میز های تخصصی  بستر مناسبی برای تسهیل فعالیت‌های تولیدی برخی از صنایع پیشران کشور مدنظر قرار داده است و فرصت بسیار ارزشمندی برای تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی پیش آمده تا از این تریبون، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را به دولتمردان منعکس  و مطالبه نمایند.  


گفتنی است میز ملی فرش ماشینی به سازمان صمت در استان اصفهان واگذار و مسئولیت برگزاری  میز  به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان واگذار شده است.


وی از ایجاد هم‌افزایی میان تشکل‌های نساجی سراسر کشور استقبال به عمل آورد و ابراز امیدواری نمود تا شاهد همکاری‌های مشترک فعالان و تشکل‌های صنایع نساجی در راستای هم افزایی و دستیابی به منافع ملی باشیم. 


به گزارش سرویس خبر و گزارش نساجی امروز،  تولایی، صنعت فرش ماشینی ایران را به‌روز‌تر، قدرتمندتر و استوارتر از سایر صنایع کشور توصیف کرد و گفت: اگرچه ممکن است تضاد منافع میان تولیدکنندگان وجود داشته باشد اما تمام مشکلات و چالش‌های موجود را با کمک یکدیگر حل می‌کنند.


وی تأکید کرد: اتحادیه تولیدکنندگان فرش ماشینی کاشان با تلاش بسیار توانست 250-300 واحد تولیدی را به‌عنوان عضو جذب نماید و حدود 40 درصد از تولیدکنندگان فرش ماشینی عضو این تشکل هستند، این نگرش باید در تمام تشکل‌ها تسری یابد تا همگی به یک زبان مشترک در انعکاس مشکلات و ارائه راهکارهای خود به مسئولان دست یابیم. از دوستان و همکاران در انجمن نساجی که  در پیگیری مسائل و مشکلات این صنعت بزرگ فعال هستند تشکر دارم

چاپ این صفحه