چاپ این صفحه

تولید بلوزهای مخصوص برای مبتلایان به سرطان پستان

تعداد بازدید : 467
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۸/۱۴
یوکو کاتز، طراح و استادیار موسسه فناوری مد بلوزی را برای دوران نقاهت بیمارانی که عمل ماستکتومی(عمل جراحی جهت برداشتن یک یا هر دو پستان) انجام داده اند، طراحی کرده است.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، این بلوز Relaxip نام دارد. کاتز خود پنج سال پیش به دلیل ابتلا به سرطان پستان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و تجربه شخصی او باعث شد تا به فکر طراحی لباسی بیفتد که ضمن مدروز بودن، مزایای کارکردی نیز برای بیماران داشته باشد. 


ریلکسیپ به بیماران کمک می کند تا با چالش هایی که در زندگی روزمره خود با آن روبرو هستند، کنار بیایند. برای مثال بیمار می تواند بدون آن که نیاز به بالا بردن بازوهای خود داشته باشد، بلوز را بپوشد. شخص می تواند به راحتی و تنها با باز کردن زیپ کناری بلوز آن را در خانه یا در اتاق معاینه پزشک بر تن کند و سپس زیپ را بالا بکشد. در واقع این لباس حس عادی بودن و استقلال را به بیمارانی که بسیار مشتاق آن هستند، هدیه می دهد.

 

در داخل بلوز و کنار زیپ ها یک سری جیب های مخفی وجود دارد که برای گذاشتن درن(وسیله ای برای تخلیه ترشحات در انواع جراحی) که باید حدود دو هفته بعد از جراحی به بدن بیمار متصل باشد، مناسب است. این بلوز اسپرت و راحت دارای زیپ های رنگی YKK Vislon می باشد.


کاتز عقیده دارد محصول جدید حاوی پیام مهمی برای بیماران است، این که آنها تنها نیستند و شخص دیگری قبل از آن ها تمامی این درد و رنج ها را پشت سر گذاشته است. 
   

 

چاپ این صفحه