چاپ این صفحه

کاهش آلایندگی میکرو الیاف مصنوعی با فناوری CiCLO

تعداد بازدید : 450
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۸/۱۸
فناوری جدید که توسط کمپانی CiCLO تولید شده است، امکان تجزیه زیستی پلی استر را در محیط های مختلف و با نرخی مشابه الیاف طبیعی فراهم می کند.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، واژه "زیست تجزیه پذیر" به ندرت در مورد الیاف پلی استر به کار می رود و  تعداد دفعات بازیافت آن نیز تفاوتی در این قضیه ایجاد نمی کند اما با استفاده از فناوری CiCLO می توان این اصل را عوض کرد.


  فناوری جدید یک راهکار بالادستی و آسان برای مشکل آلایندگی میکروالیاف مصنوعی و منسوجات بازیافت نشده محسوب می شود. 


آلستر درو، مدیر توسعه تجاری بین المللی کمپانی در هنگ کنگ می گوید: "فناوری اکستروژن این امکان را برای ما فراهم می کند تا مواد افزودنی را به فرایند اکستروژن اضافه کنیم؛ مذاب پلیمری از طریق اکستروژن وارد نازل های ظریف شده و تولید الیاف و نخ می کند. تولیدکنندگان نخ در این مرحله از افزودنی های کمپانی ما با درصد پایین استفاده می کنند، مواد افزودنی در کل ساختار پلیمری پخش می شوند."


تست های ASTM نشان می دهد که پارچه های پلی استری که به روش CiCLO تولید می شوند، در زمین های دفن زباله با نرخی مشابه الیاف طبیعی نظیر پشم مورد تجزیه زیستی قرار می گیرند.

 

فناوری CiCLO یک فرایند بیومتریک است که تنها در صورت قرارگیری طولانی مدت در معرض رطوبت و میکروب هایی که در محیط های آبی، پساب کارخانه ها و زمین های دفن زباله وجود دارند، فعال می شود. موارد کاربرد این محصول بسیار زیاد است و روش های نگهداری آن هم مانند پارچه های معمولی می باشد.


اولین مصرف کنندگان نهایی این محصول برندهای ورزشی و تولیدکنندگان لباس های مخصوص محیط های بیرونی هستند. این ها شرکت هایی هستند که به مبحث پایایی اهمیت زیادی می دهند و تمایل به استفاده از لباسها و پارچه های فنی بیسیک دارند. به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز، اگرچه هدف کمپانی تولید مجموعه کاملی از منسوجات مصنوعی است اما هنوز موفق به به کارگیری این فناوری در اجزای پیچیده تر مورد استفاده در لایه های بیرونی لباس نشده است.


پشم گزینه خوبی برای حل مشکل مربوط به شستشوی لباس های تشکیل شده از میکرو الیاف مصنوعی است. تولیدکنندگان لباس های ورزشی و یوگا که به پایایی و نزدیکی به طبیعت تمایل دارند، علاقه زیادی به این گزینه نشان داده اند.


چسباندن برچسب "زیست تجزیه پذیر" بر روی محصولات پلی استری چالش هایی را به همراه دارد چون ادعای زیست تجزیه پذیری محصولات پلاستیکی در ایالت کالیفرنیا غیرقانونی است در نتیجه برای بازاریابی فناوری جدید مشکلاتی وجود دارد. هدف کمپانی آگاهی دادن به مشتریانش در مورد مزایای فناوری جدید می باشد. 

 

چاپ این صفحه