چاپ این صفحه

نوک قله مراکز خرید خواهیم ایستاد

تعداد بازدید : 1277
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۴/۲۰
مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران

به گزارش سرویس خبر و گزارش نساجی امروز، مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با حضور تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان صنایع نساجی و پوشاک و تحت نظارت آقای سلیمانی- نماینده اتاق ایران- در طبقه هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد و طی آن اعضای هیئت مدیره جدید (اصلی، علی‌البدل و بازرس) پس از انتخابات معرفی شدند. اعضای حاضر در مجمع، تداوم فعالیت شورای عالی برندهای پوشاک ایران (متشکل از 45 برند مطرح پوشاک) که آذر سال گذشته در نمایشگاه ایران مد تشکیل شد را مورد تأیید قرار دادند. یک از اهداف شورای‌عالی برندهای پوشاک ایران به گفته دکتر شاهین فاطمی- مدیرعامل شرکت صنایع چرم درسا- مذاکره با مراکز خرید و ارتقای حضور برندهای ایرانی است تا این بار نه انتهای صفِ برندهای خارجی بلکه در نوک قله مراکز خرید قرار بگیرند. 

 

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، هیئت رئیسه مجمع با انتخاب آقایان محمود ثالثی (‌به عنوان رئیس مجمع) ، محمود نبوی (به‌عنوان ناظر) ، دکتر شاهین فاطمی (به‌عنوان ناظر) و محمد اتابکی (منشی) تشکیل و به این ترتیب مجمع اتحادیه به طور رسمی شروع شد. سپس مهرداد زکی‌پور- رئیس هیئت مدیره- به ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره پرداخت.

 

وی عنوان داشت: پس از برگزاری مجمع عمومی سال 95 و انتخابات هیئت مدیره، اعضای جدید آن دوره آقایان مهرداد زکی‌پور، وحید حریری، بهرام شهریاری، احمد صادقی، منصور الیاسی، مجید نامی، محمود ضرابی، علی فرهی، شاهرخ جعفری و علی انصاریان به‌عنوان اعضای اصلی و حامد اسماعیل‌پور و سینا شاه‌بختی به‌عنوان اعضای علی‌البدل و مسعود شاه‌‌بختی به‌عنوان بازرس اصلی انتخاب شدند. پس از اعلام انصراف آقایان فرهی، انصاریان و سینا شاه‌بختی و در پی انتخابات ترمیمی، هیئت مدیره اتحادیه، آقایان افشین سالاردینی و حامد اسماعیل‌پور به‌عنوان اعضای اصلی و آقایان عماد‌الدین کبیری و محمدرضا پور رضایی به‌عنوان اعضای علی‌البدل جایگزین شدند.

 

زکی‌پور تصریح کرد: از پانزدهم آذر 95 تا هجده تیر98، 54 جلسه هیئت مدیره برگزار شد و هم‌اکنون تعداد 240 شرکت در اتحادیه عضویت معتبر دارند که نسبت به ابتدای دوره، حدود 130 درصد شاهد افزایش تعداد اعضا هستیم.

 

وی سپس به کمیته‌های تخصصی اتحادیه که هدف پیشبرد امور تشکیل شده‌اند؛ اشاره کرد که عبارتند از:

 

*صادرات

* پوشاک

* آموزش و پژوهش

* نمایشگاه و توسعه فروش

* گردباف

* استارتاپ

*برند (تحت‌عنوان شورای عالی برندهای پوشاک ایران)

سایر کمیته‌های تخصصی ذیل کمیته پوشاک فعالیت می‌نمایند و برخی کمیته‌های جدید در حال راه‌اندازی هستند.

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه یادآور شد: به فراخور ساختار و نوع حضور اعضاء در کمیته‌های مختلف و همچنین مطرح بودن مسائل به هر کمیته در شرایط خاص، کمیته‌‌های مذکور از میزان فعالیت بالاتر و پایین‌تری برخوردار بودند.

 

بخش دیگر گزارش زکی‌پور به اهم فعالیت‌های اتحادیه اختصاص داشت که شامل موارد زیر هستند:

 

*عضویت در هیئت موسس و دبیر دبیرخانه مشترک تشکل‌های صنفی و صنعتی پوشاک که در ابتدا با هفت تشکل و هم‌اکنون با هفده تشکل سراسری و استانی نقش بسیار مهمی در پیگیری مبارزه با قاچاق منسوجات و پوشاک و مشکلات صنایع نساجی ایفا می‌کند.

 

*تشکیل کمیته برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران مد که در سال 96 با حضور انجمن صنایع پوشاک ایران، در سال 97 با حضور انجمن صنایع پوشاک ایران و اتحادیه صنف پوشاک تهران و در سال98 با اضافه شدن اتحادیه کشباف، علاوه بر دو تشکل مذکور، توسط این اتحادیه راهبری شده‌ است.

 

*برگزاری پنجمین و ششمین دوره نمایشگاه پوشاک ایران (‌ایران مد) طی این دوره پس از برگزاری نمایشگاه سال 95، در 3 هزار و 400 متر مربع ، نمایشگاه 96 در 4 هزار و 200 متر مربع و نمایشگاه سال 97 در 5 هزار و 500 متر مربع فضای مفید برگزار شد.

 

*برنامه‌ریزی و تأمین هزینه دعوت از هیئت‌های تجاری از کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان و قطر در نمایشگاه ایران مد سال 97

 

*حضور در سفرهای تجاری همراه با وزیر امور خارجه کشور به پاکستان، عراق و سوریه

 

وی یکی از هدف‌های مهم اتحادیه را مبارزه با قاچاق پوشاک اعلام کرد و افزود: در این راستا سه همایش در اسفند95، آذر 96 و آذر 97 با حضور مسئولان ذی‌ربط، کارآفرینان و مدیران صنایع نساجی و پوشاک برگزار شد که پس از همایش سال گذشته و فعالیت‌های رسانه‌‌ای گسترده، مرحله اول برخورد با برندهای محرز پوشاک قاچاق آغاز شد.

 

*پیگیری مستمر و فعالیت اتحادیه در مورد مبارزه با قاچاق پوشاک که با هدف ریشه‌کنی این ناهنجاری اجتماعی از آذر 95 به طور جدی آغاز شد و همواره یکی از فعالیت‌های ثابت ما محسوب می‌شود.

 

*حضور فعال و موثر در کارگروه دستورالعمل ثبت نمایندگی‌ برندهای خارجی در وزارت صمت ( که در بیش از 37 جلسه رسمی کارگروه نماینده اتحادیه حضور ثابت داشته و جلسات بسیاری بابت همفکری و هم‌اندیشی با تشکل‌های دیگر از جمله انجمن صنایع پوشاک ایران و مدیران این صنعت، برپا شده است.)

 

*حضور فعال و مستمر در کارگروه دستورالعمل کدهای شناسه و رهگیری برای گروه کالایی منسوجات و پوشاک که اتحادیه به‌عنوان عضو رسمی کارگروه مذکور، در 54 جلسه رسمی و حاشیه‌ای آن حضور داشته که ماحصل آن تدوین دستورالعمل اجرایی ماده 13 و آئین‌نامه اجرایی ماده 7 این دستورالعمل با اولویت پوشاک وارداتی است که به صورت قانون در دستور کار مجریان قرار گرفت. اعمال این قانون موجب می‌شود عرضه‌کنندگان پوشاک وارداتی ملزم شوند نسبت به اخذ شناسه کالا هنگام ثبت سفارش اقدام نمایند و در صورتی‌که کالای وارداتی فاقد شناسه باشد، حتی در صورت وجود سایر مدارک قانونی، به‌عنوان کالای قاچاق شناسایی خواهد شد؛ با اجرایی شدن این قانون راه برای پلمب مراکز عرضه پوشاک قاچاق هموار شد.

 

*برگزاری جلسات متعدد با سایر نهادهای نظارتی غیر از وزارت صمت در زمینه برخورد با متخلفان عرضه کننده و واردکننده پوشاک اعم از ستاد مبارزه با قاچاق، قوه قضائیه، سازمان تعزیرات، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های صنایع و اقتصاد و حقوقی مجلس، سازمان حمایت و وزارت کشور که جلسات بسیار مهم، وقت‌گیر و انرژی‌بری بودند که درکنار سایر تشکل‌ها برگزار شد.

 

*پیگیری، پایش و نظارت مستمر بر نحوه برخورد با برندهای متخلف پوشاک در سطح عرضه که در حال حاضر با همکاری اعضای اتحادیه و در سطح مجتمع‌های تجاری به صورت مستمر در حال انجام است.

 

*عضویت در کارگروه تدوین و پیاده‌سازی سند راهبردی پوشاک و پیگیری جلسات مربوطه ( این سند نتیجه زحمات آقای هاکوپیان بوده و ما سعی کردیم در ادامه راه، کنار ایشان باشیم.)

 

*عضویت در کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد، کمیسیون تسهیل تجارت، کنفدراسیون صادرات (و داشتن کرسی بازرس این تشکل) ، همکاری نزدیک با دانشکده‌های نساجی به خصوص دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه امیرکبیر و دانشکده شریعتی

 

*برگزاری دوره مشترک با دانشگاه امیرکبیر و موسسه مد آرت فرانسه و مشارکت در برگزاری دوره مدیریت طراحی در این دانشگاه و اعزام دانشجویان به فرانسه

 

*همکاری با مرکز تخصص‌های نوآوری‌های دانشکده نساجی دانشگاه امیرکبیر و همکاری با دانشکده شریعتی جهت راه‌اندازی خط تولید پوشاک برای مصارف خیریه با هدف تقویت نیروی انسانی

 

*حضور مستمر در فعالیت‌های اجتماعی، کمک‌های انسان‌دوستانه به زلزله‌زدگان کرمانشاه، تأمین پوشاک شب عید کودکان تحت پوشش موسسات خیریه معتبر، ارسال کمک‌های اعضا به صورت سازمان‌دهی شده به سیل‌زدگان جنوب کشور و تقویت قابل توجه سازمانی و تشکیلاتی با سایر تشکل‌های صنعت نساجی

 

*ارتباط فعال و موثر با اتاق بازرگانی تهران، حضور فعال در انتخابات هیئت نمایندگان اتاق تهران، استفاده موثر از تخصص و تجربه اعضا در ارتباط با جلسات خارج از اتحادیه

 

*برگزاری دو رویداد استارت‌آپی در زمینه تأمین صنایع نساجی و پوشاک با همکاری ستاد نانو و صندوق نوآوری و شکوفایی

 

زکی‌پور برنامه‌های آینده اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک را به این شرح برشمرد:

 

*پیگیری، تثبیت و اداره امور اجرایی دستورالعمل ثبت نمایندگی برندهای پوشاک خارجی و تلاش جهت اجرای این دستورالعمل و عمل به قانون... تا زمانی‌که این دستورالعمل وجود دارد، تمامی عوامل حامی قاچاق پوشاک سعی در ابطال آن دارند و ما با همکاری مجلس و سایر تشکل‌ها به دنبال تبدیل دستورالعمل مذکور به قانون هستیم.

 

*پیگیری اجرای مرحله دوم برخورد با قاچاق پوشاک در سطح عرضه (که عمدتاً خارج از برندهای گروه یک هستند.) اصل قاچاق اینجاست چون در مرحله اول با 110 برند متخلف که مقابل چشم و در دسترس و در منطقه یک تهران هستند، برخورد شد اما اصل این قضیه که پوشاک قاچاق (عمدتاً بدون برند) از چین وارد می‌شود و از میانه تهران تا جنوب شهر  را تحت پوشش قرار می‌دهد در مرحله دوم کار قرار دارد.

 

 *برنامه‌ریزی جهت تشکیل تعاونی تأمین نیاز مواد اولیه و نیازهای تدارکاتی اعضا

*تدوین اطلاعات توانمندی برندها و تولیدکنندگان و تهیه پایگاه داده نساجی کشور

*برنامه‌ریزی جامع جهت حضور اعضا در نمایشگاه‌های کشورهای همسایه

*صادرات منسوجات و پوشاک (به خصوص به کشورهای همسایه) که در حال حاضر 85 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشور در این محدوده است.

*افزایش تعداد اعضا تا پایان سال 98 به 300 عضو

 

* رتبه‌بندی تشکل‌ها توسط اتاق ایران

 

نادر سیف‌- معاونت تشکل‌های اتاق ایران- که سال‌ها پیش به‌عنوان دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک به فعالیت می‌پرداخت، یکی از میهمانان ویژه این مراسم بود. وی ضمن بیان این مطلب که در این جمع خود را میهمان نمی‌دانم؛ افزود: بدون اغراق از بین حدود 200 تشکل ملی، همیشه این اتحادیه یکی از مجامع پر شور و مثال‌زدنی خود را داشته و این امر نتیجه حضور و همراهی اعضا و درایت و تلاش‌های هیئت مدیره است.

 

سیف ضمن اشاره به رتبه‌بندی تشکل‌ها توسط اتاق ایران، ادامه داد: موضوعاتی مانند تنظیم‌گری، حکمرانی(شیوه اداره مطلوب اداره هر تشکل) ، عضویت (‌افزایش تعداد، ارائه خدمات به اعضا و ...) ، داشتن یک دبیرخانه ساختارمند و انجام تکالیف قانونی که هم نهاد بالادستی(‌اتاق ایران) و هم اساسنامه تکلیف نموده، ‌از معیارهای اصلی این رتبه‌بندی و ارزیابی تشکل‌ها محسوب می‌شود که با توجه به گزارش جامع و کامل آقای زکی‌پور، تمام معیارها و شاخص‌های موثر در این ارزیابی، به خوبی مدنظر قرار گرفته است.

 

به گفته معاونت تشکل‌های اتاق ایران، در مجمع امروز حضور افراد باتجربه و توانمند عرصه نساجی و پوشاک در کنار جوانان مستعد و پرانرژی، ‌قابل تقدیر و کم‌نظیر است.

 

این مقام مسئول، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک جزو نخستین تشکل‌های کشور به شمار می‌آید که در زمینه پیشگام و موفق بوده به طوری‌که اوایل دهه 80، بحث رسیدگی به جوایز صادراتی توسط دولت بر عهده این تشکل نهاده شد و خوشبختانه به خوبی از عهده انجام آن برآمدند.

 

*گزارش خزانه دار و بازرس، تصویب بودجه و افزایش حق عضویت

 

در ادامه ‌مهندس امین مقدم- خزانه‌دار‌- به ارائه گزارش مالی اتحادیه پرداخت. وی با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و افزایش هزینه‌های اداره اتحادیه، پیشنهاد افزایش حق عضویت را مطرح نمود که مورد تصویب قرار گرفت.

 

مسعود شاه‌بختی- بازرس- نیز اظهار داشت: گزارش هیئت مدیره اتحادیه مربوط به عملکرد سال 97 و صورت‌های مالی شامل ترازنامه مورخ 29 اسفند 97 و صورت درآمد هزینه منتهی به 29 اسفند 97، ملاحظه و بررسی شد.

 

وی گفت: حساب‌های اتحادیه طبق اصول و موازین متداول حسابداری ثبت و ضبط شده و صورت‌های مالی و ترازنامه حساب‌ها که به تأیید و تصویب هیئت مدیره رسید، صحت عملیات دوره عملکرد سال مالی 97 را منعکس می‌نماید. در سال مالی 97، مفاد مواد 129 و 132 قانون تجارت رعایت شده است. 

 

سپس عملکرد مالی سال 97 توسط مجمع تصویب و روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات جهت درج آگهی‌ها و دعوت‌نامه‌های اتحادیه تعیین شد.

 

* قدرت برندسازی در دنیا

 

دکتر شاهین فاطمی - عضو شورای‌عالی برندهای پوشاک ایران و مدیرعامل شرکت صنایع چرم درسا - بیان داشت: واقعیت این است که آنچه کشورهای دنیا را از هم متفاوت می‌کند، برندهای آن کشورها هستند. به بسیاری از کشورهای دنیا نرفته‌ایم و شناخت چندانی از آنها نداریم اما از طریق برندهای این کشورها با فرهنگ و تمدن آنها آشنا می‌شویم.

 

به گفته وی، قدرت برندسازی در دنیا به اندازه‌ای است که بر زندگی انسان‌ها اثر می‌گذارد و شاید در دنیای آینده شاهد جنگ برندها باشیم. ‌مجموع برندهایی که در دنیا شکل می‌‌گیرند، دانش، اقتصاد، ارزش افزوده و اشتغال ایجاد می‌کند. دکتر فاطمی اذعان داشت: متأسفانه طی سال‌های اخیر در کشور کمتر به برندسازی (به خصوص در بخش پوشاک) توجه کرده‌ایم.

 

به گفته عضو شورای‌عالی برندهای پوشاک ایران، یکی از مهم‌ترین ارکان جهت افزایش توسعه بخش اقتصادی‌ در کشورهای پیشرفته صنعتی‌، صنعت پوشاک است که علاوه بر تمام مزایایی که به وجود می‌آورد دارای سه مزیت ویژه «ارزش اقتصادی»، «اشتغالزایی» و «توسعه فرهنگ» است. به عبارت بهتر از طریق سبک زندگی و پوشش خود؛ فرهنگ‌، تمدن، شعر و موسیقی خود را به دنیا می‌فروشد که ما سال‌ها از این امر مهم غافل بوده‌ایم و به حوزه‌های دیگر پرداخته‌ایم.

 

مدیرعامل چرم درسا ابراز خشنودی نمود این امر مهم در میان مردم، صنعت و دولت به یک امر واجب تبدیل شده است.

 

دکتر فاطمی سپس به بیان جایگاه جغرافیایی ممتاز و استراتژیک ایران پرداخت و گفت: از نظر جغرافیایی یکی از مهم‌ترین کشورهای منطقه و رابط بین تمدن شرق و غرب هستیم. از نظر سطح انرژی بیش از 4 درصد منابع کل دنیا، زیرِ زمین ما قرار دارد و فقط یک درصد جمعیت دنیا را در اختیار داریم. در بخش حمل و نقل یکی از بهترین کشورها برای حمل و نقل و صادرات پوشاک محسوب می‌شویم. نرخ دستمزد در صنعت پوشاک تقریباً معادل کشورهایی مانند چین، هند و بنگلادش بود که به دلیل افزایش نرخ ارز، نزول پیدا کرده است. اگرچه این موضوع برای اقتصاد کشور، تهدید است اما در عین حال می‌تواند یک فرصت برای صنعت پوشاک به شمار آید.

 

عضو شورای‌عالی برندهای پوشاک ایران، اذعان داشت: به جای این‌که سال‌ها برای صنایع بالادستی و پایین‌دستی هزینه کنیم باید به برندسازی توجه ویژه نشان دهیم.

 

مدیرعامل چرم درسا خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف بارها به وزرا و مسئولین دولتی اعلام کرده‌ام میلیاردها تومان در بخش بالادستی و پایین‌دستی هزینه کرده‌اید اما هیچ‌گاه در این بخش مهم سرمایه‌گذاری نشد و ارزش ویژه برند که  باعث توسعه تمدن و اشتغال و ارزش افزوده است، نادیده گرفته می‌شود، به همین دلیل طی دعوت هیئت رئیسه اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از برندهای ایرانی در نمایشگاه پوشاک (ایران‌ مد- آذر سال 97) ، 45 برند پوشاک ثبت‌نام کردند و توسط شورای سیاستگذاری این مجموعه که داوطلبانه دور هم جمع شده بودند، «‌شورای‌عالی برندهای پوشاک ایران» به وجود آمد که هدفی جز توسعه، ارتقا، افزایش و بهبود برندهای ایران ندارد. 

 

دکتر فاطمی تأکید کرد: شورای سیاستگذاری از نظر تشکیلاتی، به طور مستقیم و طبق اساسنامه زیرنظر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران فعال و تاکنون 10 جلسه برگزار کرده است.

 

عضو شورای‌عالی برندهای پوشاک ایران، زنجیره توزیع، فروش و برندسازی را مهم‌ترین، درآمدزاترین و پر ارزش‌افزوده‌ترین بخش صنعت در دنیا نام برد و در این راستا یکی از اهداف شورای‌عالی برندهای پوشاک ایران را پژوهش در حوزه برندسازی اعلام کرد و ادامه داد: متأسفانه مقوله «آموزش» در برندسازی کمتر مورد توجه قرار گرفته و آموزش‌های موجود نیز در حد حوزه‌های عملیاتی است در حالی‌که برای برندسازی باید در سه حوزه «مدیرعاملی»‌، «مدیر هنری» و «توسعه کمّی برندها» به آموزش نیروهای انسانی بپردازیم.

 

این فعال صنعتی ابراز داشت: با تلاش تشکل‌های پوشاک تا حدوی جلوی ورود کالاهای قاچاق گرفته شده به دلیل افزایش نرخ دلار (‌که هم تهدید و هم فرصت برای کشور بود) می‌توانیم کالای ایرانی تولید کنیم و آن را توسعه دهیم؛ از سوی دیگر میلیون‌ها متر مربع مرکز خرید در کشور ایجاد شد که نه برندهای ایرانی را می‌شناختند و نه آنها را قبول داشتند اما در دوره‌ای کوتاه، مشاهده کردیم که برندهای خوب ایرانی در مراکزی مانند بام‌لند و ... حضور موفق و چشمگیر داشته باشند.

 

یک از اهداف شورای‌عالی برندهای پوشاک ایران به گفته دکتر فاطمی، مذاکره با مراکز خرید و ارتقای حضور برندهای ایرانی است تا این بار نه انتهای صفِ برندهای خارجی بلکه در نوک قله مراکز خرید قرار بگیرند. 

 

وی اضافه کرد: «‌مطالبات از دولت و سازمان‌های دولتی» جزو وظایف اصلی تمام تشکل‌ها و اتحادیه‌هاست که در شورای‌عالی برندهای پوشاک ایران نیز مورد توجه جدی قرار دارد.

 

مدیرعامل چرم درسا گفت: اگر ندانیم چرا باید کالای ایرانی بخریم یا تصور کنیم خرید کالای ایرانی فقط یک ارزش افزوده دویست هزار تومانی ایجاد می‌کند، فرهنگ برندسازی در کشور شکل نخواهد گرفت و نمی‌توانیم به توسعه برندهای ایرانی بپردازیم.

 

عضو شورای‌عالی برندهای پوشاک ایران، ضمن اعلام این مطلب که در تمام دنیا هنگام برندسازی ابتدا در حوزه فرهنگ‌سازی، اقدامات اساسی انجام دادند، گفت: این باور را در مردم به وجود آورند که ایجاد برند فقط اشتغال را در برنمی‌گیرد و به معنای توسعه پایدار در کشور است. اگر ما هم بتوانیم این مهم را در کشور نهادینه نماییم، خواهیم دید چگونه برندهای ایرانی رشد خواهند کرد.

 

دکتر فاطمی گفت: متأسفانه در حوزه دارایی‌های مشهود و نامشهود، برندهای ایران را نمی‌پذیریم و به این ترتیب انگیزه برندسازی در کشور کمرنگ می‌شود و یکی دیگر از اهداف شورای‌عالی صادرات ایران این است که برندسازی و داشتن برند را به‌عنوان یک دارایی مشهود و نامشهود بقبولانیم.

 

مدیرعامل درسا در پایان تصریح کرد: در حال حاضر 150 برند در بخش پوشاک، کیف، کفش،کلاه، عینک و متعلقات وجود دارد که یا شناخته شده نیستند یا نمی‌دانند چگونه خود را معرفی نمایند اما 45 برندی که در شورای‌عالی برندهای پوشاک ایران ثبت نام کرده‌اند، دارای بیش از هزار شعبه هستند، صد هزار متر مربع فضای خرده‌فروشی وجود دارد، در بخش شاغلین فروشگاهی 4 هزار نفر، در بخش تولید مستقیم پنج هزار نفر و در بخش تولید غیرمستقیم چهار هزار و پانصد نفر مشغول کار هستند، به عبارت بهتر 45 برند مذکور، برای 15 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده‌اند، صدهزار متر فضای فروشگاهی دارند و هزار تابلوی ایرانی را بالا برده‌اند. حال تصور کنید می‌توان با کمک همدیگر روزی حداقل چند صد برند قوی ایرانی داشته باشیم...

 

پس از اتمام سخنرانی دکتر فاطمی، اعضای حاضر در مجمع که خواهان تداوم فعالیت این شورا در جهت توسعه برندهای ایرانی بودند، دستان خود را به نشان تأیید این موضوع بالا بردند. سپس نامزدهای عضویت در هیئت مدیره  (اصلی و علی‌البدل) و بازرس ( اصلی و علی‌البدل) به معرفی سوابق تحصیلی و شغلی خود پرداختند. پس از اتمام رأی‌گیری و شمارش آرا، اعضای هیئت مدیره جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک به ترتیب تعداد آرای کسب شده به این شرح اعلام شدند: (آقایان و خانم‌ها)

 

1-بهرام شهریاری با ۱۳۰ رأی

2- مهرداد زکی‌پور  با ۱۲۵ رأی

3- شاهرخ جعفری  با ۱۱۸ رأی

4- مجید ‌نامی با ۱۱۲ رأی

5- ‌منصور الیاسی با ۱۰۸ رأی

6- عباس ‌سرشار زاده با ۱۰۱ رأی

7- ‌افشین سالار دینی  با ۹۹ رأی

8- عماد‌الدین ‌کبیری با ۹۶ رأی

9- امین مقدم  با ۸۸ رأی

10- احمد ‌صادقی قهرود‌ی  با ۸۷ رأی

11-واحیده ‌سلیمی  با ۶۱ رأی

 

علی‌البدل:

 

1- حامد فرد اسماعیل‌پور  با ۵۳ رأی علی‌البدل اول

2- اکرم عیوض‌خانی با ۵۰ رأی علی‌البدل دوم

 

بازرس:

۱ - ‌مسعود شابختی با ۱۱۶ رأی ‌بازرس اول

۲ -‌علیرضا ملک پوری  با ۱۱ رأی بازرس دوم

 

گزارش تصویری 

چاپ این صفحه