چاپ این صفحه

تاكيد معاون اقتصادي رييس‌جمهور بر تسهيل تجارت؛ ترخیص کالاهای در گمرک مانده

تعداد بازدید : 368
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۹/۳
با اینکه گفته می‌شود در حال حاضر وضعیت رسوب کالا در گمرک معمولی است اما با دستور رییس‌جمهور، چالش انبار شدن کالاها در برخی گمرکات خاص مورد توجه قرار گرفته و در این راستا جلسات زیادی نیز برگزار شده است.

در واقع به گفته معاون اقتصادی رییس جمهور، با تسهیل تجارت می‌توان جواب تحریم را داد. به همین دلیل است که در شرایط فعلی از بابت ذخایر کالاهای استراتژیک در کشور نگرانی خاصی وجود ندارد و میزان این کالاها مناسب است.

 

بر همین اساس محمد نهاوندیان در بازدید از سامانه‌های گمرک ایران با اشاره به اینکه براساس گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا تلاش‌های موثری در هوشمند‌سازی فرآیند تجارت کشور صورت گرفته است، گفت: غیر از مبارزه با قاچاق کالا، در بخش جنگ اقتصادی نیازمند فرآیند تجارت هوشمند هستیم.


به گزارش سایت نساجی  امروز به نقل از جهان صنعت، معاون اقتصادی رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه در قالب مدیریت هوشمند کالا باید خواب کالا در فرآیند تجارت کاهش یابد، اظهار کرد: در بحث تولید و مصرف، دستگاه‌ها باید بتوانند در تکمیل فرآیند تجارت اطلاعات را به صورت لحظه‌ای تبادل کنند و گمرک نیز موضوع نظارت در این سامانه را در دستور داشته باشد.

 

نهاوندیان با اشاره به اینکه وزارت صمت مسوول تجارت کشور و بانک مرکزی مدیریت بازار ارز را انجام می‌دهد، افزود: امروز در رساندن کالا به تولید‌کنندگان گام‌های بزرگی برداشته شد. گمرک نیز به عنوان سازمان مسوول توانست پیوند مورد نیاز را ایجاد کند.


معاون اقتصادی رییس‌جمهور با بیان اینکه تسهیل تجارت جواب تحریم است، گفت: تمهیدات لازم برای تامین کالاهای اساسی انجام شده و در این حوزه جای نگرانی وجود ندارد.

چاپ این صفحه