چاپ این صفحه

معاون وزیر اقتصاد:پیش‌بینی ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی در بودجه ۹۹

تعداد بازدید : 392
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۹/۱۴
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: جهت تامین کالاهای اساسی در سال آینده ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور پیش‌بینی شده است.

 محمدعلی دهقان‌دهنوی اظهار داشت: برنج، جو، ذرت، روغن خوراکی، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دامی، دارو و چند قلم دیگر از جمله کالاهای اساسی مشمول ارز دولتی هستند.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از مهر، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: دولت این کالاها را به‌عنوان مایحتاج ضروری مردم تشخیص داده و تصمیم گرفته قیمت اقلام مزبور را در جامعه پایین نگه دارد. جهت تامین این کالاها در سال آینده ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی پیش‌بینی شده است.


وی ادامه داد: این ۱۴ میلیارد دلار یارانه‌ای است که دولت با هدف کمک معیشتی برای گذر از دوران سخت تحریمی و اقتصادی در کشور به مردم پرداخت می‌کند.


دهقان‌دهنوی تصریح کرد: بدون شک با رفع مشکلات، بازیابی رشد اقتصادی، کاهش فشارها و محدودیت‌های بین‌المللی و ایجاد ثبات در بازار دیگر نیازی به تخصیص ارز دولتی نخواهد بود.


وی گفت: مسوولان بخش بازرگانی وزارت صمت می‌گویند روی این گروه‌های کالایی نظارت کافی وجود دارد؛ در شبکه توزیع هم به شکل مناسبی توزیع و با همان قیمت ارز دولتی به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد.


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سیاست مزبور براساس گزارش‌های حوزه بازرگانی وزارت صمت در حال پیگیری است.

چاپ این صفحه