چاپ این صفحه

رئیس کل سازمان توسعه تجارت خبر داد : راه اندازی ستاد توسعه صادرات

تعداد بازدید : 370
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ستاد توسعه صادرات همچون ساختار ستاد تنظیم بازار قرار است طی روزهای آینده با دستور معاون اول رئیس‌جمهور راه‌اندازی شود.

حمید زادبوم در نشست مشترک با فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای حمایت از صادرات محصولات در حوزه ICT اعلام آمادگی کرد و افزود: تلاش می‌کنیم مسیری که برای اجرایی‌سازی آیین‌نامه صادرات نرم افزار باید طی شود، سریع‌تر انجام شود و کمیته ماده ۱۵ نیز در مسیر اجرایی‌سازی قرار گیرد.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از شاتا،  وی در خصوص حضور فعالان در حوزه ICT در خارج از کشور و نحوه حمایت دولت نیز، بیان کرد: این موضوع مورد توجه سازمان توسعه تجارت ایران و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری قرار دارد و از بخش خصوصی می‌خواهیم که مدل پیشنهادی خود برای این حمایت را ارایه دهند؛ چراکه کار در حوزه ICT کاملا خاص است و باید فعالان در این حوزه کمک کنند.

 

زادبوم در خصوص همایش صادراتی در حوزه ICT عنوان کرد: سازمان این آمادگی را دارد میزبان این همایش باشد؛ ولی باید برای آن برنامه‌ریزی کرد؛ حتی می‌توانیم جلسات مشترکی با معاونت علمی و همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشیم و به نظر من می‌توان سازمان شهرک‌های صنعتی صنایع کوچک و متوسط را نیز در این زمینه دخیل کرد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در بحث تعهد ارزی، آیین‌نامه‌ای در خصوص محصولات خدماتی در حال تنظیم است و در کمیته ماده ۱۹ نیز تصمیماتی در مورد تعهد ارزی خدمات فنی مهندسی اتخاذ شده که باید برای موضوع خدمات و محصولات ICT نیز اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد و جداگانه آن را مورد بررسی قرار داد.

چاپ این صفحه