چاپ این صفحه

در دی ماه ۹۸ آمار چک‌های برگشتی بیشتر شد

تعداد بازدید : 424
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۸
حدود ۶٩۴ هزار فقره چک به ارزشی حدود ١١٢ هـزار میلیارد ریال در دی‌ماه ١٣٩٨ در کل کشور برگشت داده شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹/۳ و ۷/۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی بالغ بر هشت میلیون و ۴۰۰ فقره چک به ارزشی حدود ١١٠۵ هزار میلیارد ریال در دی‌ماه ١٣٩٨ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب۸/۴ و ۴/۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۵۶٨ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

 

 به گزارش سایت نساجی امروز به نقل  از جهان صنعت،۵۱ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در دی‌ماه ۹۸ در سه استان تهران، اصفهان و خراسان‌رضوی مبادله شده که به ترتیب با ۷/۳۲، ۳/۱۰ و ٨ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

 

همچنین ۱/۶۴ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۴/۵۱ درصد)، اصفهان (۵/۶ درصد) و خراسان‌رضوی (۲/۶ درصد) مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

 

بالغ بر هفت میلیون و ۷۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بـیش از ٩٩٣ هـزار میلیارد ریال در دی‌ماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹/۴ و ۹/۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه یادشده به ترتیب ۸/۹۱ و ۹/۸۹ درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول شده در آذرماه ١٣٩٨ به ترتیب معادل ۷/۹۱ و ۵/۸۹ درصد و در دی‌ماه ١٣٩٧ به ترتیب برابر ۴/۸۹ و ۱/۸۸ درصد بوده است.

چاپ این صفحه