چاپ این صفحه

تعادل بازار پوشاک به هم ریخته است

تعداد بازدید : 413
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
به اعتقاد دکتر مجید افتخاری- عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران- شرایط فعلی، وضعیت غیرقابل تصوری را برای تمام فعالان صنعتی به وجود آورده و در این میان بازار پوشاک نیز جزو بازارهایی است که در شب عید و ایام نوروز جذابیت‌های بسیاری برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان داشت که متأسفانه همگی تحت‌الشعاع بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس خبر و گزارش نساجی امروز، وی اضافه کرد: این اتفاقِ غیرقابل پیش‌بینی، تعادل در بازار بسیاری از اصناف مانند پوشاک، خشکبار، شیرینی، مواد غذایی و ... را از بین برده است و فعالان صنعتی شرایط بسیار دشوار و نامطلوبی را تجربه می‌کنند.  


دکتر افتخاری اذعان داشت: متأسفانه مردم در جریان اخبار و اطلاعات واقعی قرار ندارند و بازار شایعه بر حقیقت غالب است. آن‌قدر مردم درگیر اخبار مربوط به کرونا هستند که دچار کرونای ذهنی شده‌اند و به اندازه متخصص عفونی در مورد کرونا اطلاعات گسترده و مختلف دارند چنین هجمه‌‌ای حتی در فضای مجازی چین و کشورهایی که زودتر و بیشتر از ایران درگیر کرونا هستند هم مشاهده نمی‌‌شود! 


عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران یادآور شد: سطح آگاهی و اِشراف مردم ایران نسبت به کشوری مانند چین به مراتب بالاست. به واسطه عدم دسترسی مردم به اطلاعات، دولت چین مجبور شد با هلی شات‌های مجهز به بلندگو در سطح شهر اطلاعات مربوط به پیشگیری از کرونا و رعایت موارد بهداشتی به آنان منعکس نماید.  


این فعال صنعت پوشاک اذعان داشت: بسیاری از رفتارهای پسا کرونا به دولت ارتباط دارد و این‌که آمادگی پذیرش فشارهای اقتصادی را دارد یا آن را به بخش خصوصی منتقل می‌کند.


دکتر افتخاری در پاسخ به این سوال که صرف‌نظر از تبعات نامطلوب بیماری کرونا، سال 98 برای تولیدکنندگان و فعالان صنعت پوشاک چگونه گذشت، تصریح کرد: سال 98 پیش از شیوع کرونا‌، سال بدی برای صنعت پوشاک به شمار نمی‌آمد زیرا بدنه تولید در شرایط خوبی به سر می‌برد و به دلیل اختلال در عرضه و تقاضا، عرضه به مراتب کمتر از تقاضای مورد نیاز بود لذا حال تولید خوب به نظر می‌رسید؛ شرایط شبکه توزیع نیز در برخی مناطق چندان بد نبود اگرچه اصناف با توجه به شرایط اقتصادی مردم، وضعیت مطلوبی را تجربه نمی‌کردند.


به گزارش سرویس خبر و گزارش نساجی امروز،  وی یادآور شد: ماه اسفند برای تولیدکنندگان و فعالان صنعت پوشاک معادل 4-3 ماه سال است و کسادی ماه‌های مختلف را به امید فروش شب عید تحمل می‌کنند، مضاف بر این‌که صنعت پوشاک در مسیر توسعه قرار دارد و به روی فروش شب عید اتکای خاصی دارد اما متأسفانه در شرایط فعلی دچار اختلالی می‌شویم که به راحتی قابل جبران نیست.


به اعتقاد عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، تاکنون تجربه چنین بحران گسترده‌ای را نداشته‌ایم و باید از روش‌های جایگزین مانند فروش محصولات مختلف (از جمله پوشاک) در فضای مجازی استفاده کنیم تا میزان آسیب‌پذیری ما نسبت به حوادث و بحران‌های پیش‌بینی نشده به حداقل برسد.

 

چاپ این صفحه