چاپ این صفحه

توضیح وزارت صنعت درباره پوشاک تولیدی کشور

تعداد بازدید : 453
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه ۹۰ درصد پوشاک موردنیاز کشور از تولیدات داخلی تأمین می‌شود، گفت: متأسفانه هنوز ۱۰ درصد از پوشاک موجود در بازار از طریق قاچاق، کولبری و مسافربری به کشور وارد می‌شود.

یدالله صادقی در مورد نتایج طرح مبارزه با قاچاق پوشاک گفت: بعد از اجرای طرح مذکور، واحدهای پوشاک داخلی فعال‌تر شدند و با ظرفیت بیشتری به فعالیت خود ادامه دادند.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل ا ز فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: ممنوعیت واردات پوشاک و افزایش قیمت ارز موجب رونق واحدهای تولیدی پوشاک داخلی شده است.

 

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مواد اولیه واحدهای تولید پوشاک اظهار داشت: این کارگروه از حدود یک سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و یکی از اهداف تشکیل آن تهیه امکانات و مواد اولیه واحدهای تولید پوشاک است.

 

صادقی تصریح کرد: با افزایش قیمت ارز، واردات پوشاک صرفه اقتصادی ندارد، در حالی که پوشاک خارجی قبلا از طریق کولبری و مناطق آزاد به کشور وارد می‌شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان برای جلب رضایت مشتری باید کالای باکیفیت تولید کنند، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد پوشاک موردنیاز کشور از محل تولیدات داخلی تأمین می‌شود، اما هنوز ۱۰ درصد از پوشاک موجود در بازار از طریق قاچاق، مسافربری و کولبری به کشور وارد می‌شود که امیدواریم تمهیداتی برای رفع آن اندیشیده شود.

 

وی اضافه کرد: در مجموع بازار پوشاک در اختیار تولیدکنندگان داخلی است و کالای قاچاق بسیار اندک شده است.

چاپ این صفحه