چاپ این صفحه

تولید کفش های جدید space hippie از ضایعات توسط کمپانی نایک

تعداد بازدید : 866
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
برند ورزشی نایک کفش های جدیدی را با استفاده از مواد اولیه ضایعاتی و بازیافتی تولید کرده و با این کار تاکید مجددی بر تعهد خود در راستای حفظ محیط زیست داشته است.

به گزارش سرویس اطلاع رسانی نساجی امروز، کفش های جدید که مجموعه اسپیس هیپی نام دارد، در خط تولید ساخته می شود و در طراحی آن از اصول طراحی گردشی بهره گرفته شده و گفته می شود که به نوعی جاذب زباله های بی مصرف است.


به گفته جان هوک، مدیر ارشد طراحی نایک، این کفش ها نحوه نگرش ما به مواد اولیه و ظاهر زیبای محصول را تغییر داده است.


اسپیس هیپی تنها یک نمونه از استراتژی نایک برای استفاده بهتر از مواد اولیه و مقابله با ضایعات است. این کمپانی اخیرا در راستای حرکتی که برای تولید پوشاک پنبه پایا و پلی استر بازیافتی و با مصرف کمتر مواد شیمیایی آغاز شده، کفش های کتانی Atsuma را وارد بازار کرده که گفته می شود با استفاده هوشمندانه از مواداولیه تغییر کاربری داده شده باعث کاهش ضایعات در تولید کفش می شود.


نایک در تولید کفش های اسپیس هیپی رویکرد اندیشمندانه تری را به کار گرفت و با استفاده از تی شرت ها، بطری های آب بازیافتی و ضایعات نخ به دست آمده از رویه کفش محصولی را تولید کرد که از نظر وزنی 90 درصد آن بازیافتی می باشد.


در این کفش از ضایعات حاصل از تولید کفش مدل Vaporfly به صورت یک لایه فوم نازک استفاده شده است. در ضمن با پردازش مجدد فوم کفش مدل ZoomX میزان دی اکسید کربن به نصف رسیده است.


به گزارش سرویس اطلاع رسانی نساجی امروز،  انجام اقدامات فوق باعث کاهش انتشار مقدار کربنی می شود که در صورت استفاده از مواد اولیه خام آزاد می شد.


معاون بخش نوآوری های پایا در کمپانی نایک می گوید: "آینده این محصول به صورت گردشی خواهد بود. در نظر گرفتن کل فرایند تولید برای ما ضروری است از نحوه طراحی و ساخت آن گرفته تا نحوه استفاده و استفاده مجدد از آن و حذف ضایعات در هر مرحله از تولید. این ها همان اصول اولیه رویکرد گردشی است."
 

چاپ این صفحه