چاپ این صفحه

درخواست صنف پوشاک برای استمهال مالیات و بیمه تامین اجتماعی

تعداد بازدید : 279
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کامل بازارها در شب عید، انتظار می‌رود دولت با مهلت سه تا ۶ ماهه یا دریافت اقساطی مالیات‌ها، مالیات بر ارزش افزوده و پرداختی‌های بیمه تامین اجتماعی به یاری فعالان این صنف بپردازد.

مجید نامی افزود: به طور سنتی همه‌ساله بزرگترین بازار پوشاک کشور در ایام پیش از فرارسیدن تعطیلات نوروز در اسفندماه بود و بسیاری از تولیدکنندگان برای این روزها برنامه‌ریزی و تولید می‌کردند.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایرنا، وی اضافه کرد: امسال بروز چند اتفاق به صورت پشت سر هم از جمله اعتراض به سهمیه بندی بنزین، ترور سردار سپهبد سلیمانی و غیره سبب شد تا همه امید تولیدکنندگان به شب عید باشد، اما شیوع ویروس کرونا تولیدکنندگان و کل زنجیره تامین پوشاک را بشدت آسیب زد.


نامی یادآور شد: اکنون فروش ها بطور چشمگیری کاهش یافته، هرچند فروش به شیوه برخط (آنلاین) همچنان وجود دارد، اما آن حس و حال و شور بازار شب عید مشاهده نمی شود.
وی گفت: مردم بیشتر به تهیه اقلام بهداشتی مانند ماسک، مواد شوینده، الکل و غیره می اندیشند تا پوشاک عید و دید و بازدیدهای آن که همواره دلیلی برای خرید پوشاک نو بود، امااکنون این امر در هاله ای از ابهام قرار دارد.


عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک  ایران  گفت:برخی مناطق کشور نیز خبر داده اند که شورای تامین شهرستان ها مانع از فعالیت برخی کارخانه ها، شرکت های رنگرزی و غیره به دلیل ترس از شیوع بیماری کرونا شده، همچنین برخی دیگر از واحدها به دلیل وضعیت فعلی بازار تعطیلی و تعدیل نیرو داشته و بعضی دیگر از کارخانه ها از ترس گسترش این بیماری‌ تعطیلی و تعدیل نیرو را در دستور کار خود قرار دادند .


وی خاطرنشان کرد:امسال بطورکلی بازاربهتر از پارسال بود، اما همه کارخانه ها که در ماه های گذشته نسبت به تولید اقدام کرده بودند و آماده فروش در ایام پایانی سال بودند، با معضل رکود روبرو شده و اجناس روی دستشان مانده است.


نامی ابراز امیدواری کرد: دولت با امهال در وام ها و تسهیلات گرفته شده از سوی تولیدکنندگان و سایر صنوف مرتبط، همچنین تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت ها به یاری شان بشتابد.
وی گفت: اکثر شرکت ها مواد اولیه مورد نیاز خود را از ماه ها قبل خریداری کردند، اما پرداختی ها و پاس شدن چک ها به طور معمول به اسفندماه و رونق بازار فروش موکول می شد، حال کرونا سبب شده تا کل زنجیره تامین به مشکل بر بخورد.


وی پیشنهاد داد: دولت می تواند با امهال در پرداخت‌های مربوط به قبوض آب، برق و گاز شرکت های تولیدی، مراکز خرید و همچنین فروشگاه ها، شرایط بهتری را برای این واحدها برای عبور از بحران تدارک ببیند.


نامی خاطرنشان‌کرد: نیاز ارزی سالیانه صنایع نساجی و پوشاک ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار است‌، همچنین این بیماری فرصت خوبی است تا اخذ مالیات بر ارزش افزوده که از دو سال پیش مقرر شده بود، فقط مختص مصرف کنندگان باشد، از تولیدکنندگان برداشته شود.


 وی ضمن تاکید بر لزوم توجه همه جانبه دولت به خرده‌فروش ها، یادآور شد: چنانچه بازار خرده فروشی نباشد، هیچ صنعتی پا نگرفته و راه نمی‌افتد.


 عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک افزود: حدود ۲۸ هزار واحد تولیدی صنفی و صنعتی با اشتغالزایی مستقیم ۴۰۰ هزار نفری و دستکم چهار برابر آن اشتغال غیر مستقیم، در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.

چاپ این صفحه