چاپ این صفحه

رشد یکنواخت صادرات پوشاک فیلیپین در سال جاری

تعداد بازدید : 319
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
تولیدکنندگان داخلی پوشاک در فیلیپین پیش بینی می کنند که با شیوع ویروس کووید 19 یا همان کرونا و تاثیر آن بر زمان تحویل سفارشات مواد اولیه خام مورد استفاده در تولید، صادرات پوشاک در سال جاری رشد نسبتا یکنواخت و ثابتی را تجربه خواهد کرد.

به گفته کنفدراسیون صادرکنندگان فیلیپین، تولیدکنندگان پوشاک کشور در سال جاری تنها شاهد رشد 1 درصدی در درآمد ناشی از صادرات محصولات خود خواهند بود.


بنا بر گزارش اداره آمار فیلیپین ارزش صادرات پوشاک کشور در سال گذشته 906/289 میلیون دلار بوده است. 


به گزارش سرویس  اطلاع‌رسانی نساجی امروز، در حال حاضر فعالیت تقریبا تمام واحدهای تولیدی پوشاک در این کشور به دلیل تاخیر در تحویل سفارشات مواد اولیه خام از چین، کره، تایوان و سایر کشورهای آسیایی متوقف شده است. فیلیپین فاقد منبع تامین مواد اولیه در داخل و صنایع پشتیبان نظیر صنایع تولید پارچه و اکسسوری است و تمامی این کالاها از کشورهای دیگر وارد می شود.


ویروس کووید 19 که برای اولین بار در ووهان چین مشاهده شد بر کشورهای زیادی از جمله کره جنوبی و کشورهای آسیایی تاثیرگذار بوده است.


با وجود تاثیر مخرب این ویروس بر فعالیت تولیدکنندگان پوشاک در فیلیپین، خریداران خارجی همچنان به این کشور به عنوان منبع تامین لباس نگاه می کنند.


فعالان صنعتی امیدوارند تا بلافاصله پس از تصویب قانون CITIRA که به کاهش نرخ تدریجی مالیات بر درآمد شرکت ها از 30 درصد به 20 درصد و دسترسی سرمایه گذاران به مشوق های مالی مربوط است، سرمایه گذاران جدیدی در عرصه تولید پوشاک وارد این کشور شوند.  


با شروع فعالیت کارخانجات جدید در کشور و حمایت دولت از CSR(مسوولیت اجتماعی شرکت ها) و همچنین بهبود شرایط کارخانه ها سفارشات بیشتری برای بخش پوشاک فیلیپین رقم خواهد خورد.


آمریکا امسال نیز همچنان بزرگ ترین بازار برای پوشاک فیلیپینی باقی خواهد ماند.


در حال حاضر GSP یا سیستم عمومی ترجیحات تنها به کالاهای مخصوص هدیه دادن و اجسام سخت اینچنینی تعلق دارد اما فیلیپین امیدوار است که در سیستم جدید که در دسامبر 2020 تعیین می شود جایی نیز برای پوشاک و کفش وجود داشته باشد.
 

چاپ این صفحه