چاپ این صفحه

در فروردین‌ماه اتفاق افتاد: کاهش ۳۰ درصدی تراکنش‌های مالی دهک دهم

تعداد بازدید : 262
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۲/۳۰
متوسط مبالغ هر دهک قیمتی خرید کالا و خدمات به ازای ابزار کارتخوان فروشگاهی و اینترنتی در فروردین‌ماه سال جاری منتشر شد.

جدیدترین گزارش اقتصادی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) از وضعیت دهک‌های تراکنشی نشان می‌دهد که میزان خرید و مبالغ در دهک‌های بالا (دهک دهم) که ارزش بیشتری دارد نسبت به دهک تراکنشی پایین که کمترین ارزش را دارد (دهک اول) دچار کاهش چشمگیری شده و دهک دهم تراکنش‌های جامعه در فروردین‌ماه بالغ بر ۲۲/۳۰ درصد کاهش داشته، این در حالی است که میانگین مبالغ تراکنش‌های دهک اول جامعه حدود ۵/۱ درصد نزول داشته است.



به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایبنا،  میانگین تراکنش‌های انجام شده از سوی دهک دهم جامعه در اسفندماه سال ۹۸ بالغ بر ۱۳ میلیون و ۲۰ هزار و ۹۴۶ ریال بوده که در واقع این مبلغ بیشتر از یک میلیون تومان بوده است، اما این رقم در فروردین ماه به ۹ میلیون و ۸۶ هزار و ۴۲۹ ریال با ۲۲/۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. میانگین مبالغ دهک اول جامعه بالغ بر ۱۸ هزار و ۸۴۴ ریال در اسفند سال گذشته بوده که این رقم در فروردین‌‌ماه به ۱۸ هزار و ۵۵۰ ریال رسیده و در نهایت نسبت دهکی در فروردین ماه نسبت به اسفندماه ۱۱/۲۹ درصد افت پیدا کرده است.


از سوی دیگر، گزارش شاپرک در زمینه متوسط مبالغ هر دهک قیمتی خرید کالا و خدمات در ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی نشان می‌دهد که در دهک اول متوسط مبلغ هر تراکنش هزار و ۹۰۰ تومان و در نهایت در دهک دهم ۸۰۸ هزار تومان است. مبلغ متوسط تراکنش در دهک پنجم ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان است که تراکنش‌های خرید و روزمره را به طور عمده شامل می‌شود.


همچنین دهک اول تراکنش در ابزار پذیرش اینترنتی دارای میانگین مبلغ هزار و ۴۰۰ تومان و برای دهک دهم دارای میانگین مبلغ تراکنش چهار میلیون تومان و در نهایت برای دهک پنجم ۱۶ هزار تومان عنوان شده است.

چاپ این صفحه